۳ خرداد ۱۴۰۳، ۶:۱۷
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85486629
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

آغاز رزمایش چین برای مجازات جدایی‌طلبان تایوان/ تایپه: جنگ نمی‌خواهیم اما آماده‌ایم

تهران- ایرنا- چین صبح پنجشنبه رزمایش نظامی دو روزه خود در اطراف تایوان را که با هدف «مجازات سنگین برای اقدامات جدایی‌طلبانه» برنامه‌ریزی شده است، آغاز کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این رزمایش سه روز پس از آن انجام می‌شود که «لای چینگ ته» به عنوان رئیس جدید جزیره تایوان سوگند یاد کرد.

چین، تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و لای را یک «جدایی‌طلب خطرناک» خوانده است که موجب «جنگ و افول» این جزیره می‌شود.

شینهوا گزارش داد رزمایش دو روزه چین «شمشیر مشترک ۲۰۲۴A» نام وارد و هدف آن «تمرکز بر آمادگی گشتزنی مشترک هوایی-دریایی-رزمی، کنترل مشترک و جامع میدان نبرد و حملات مشترک دقیق به اهداف کلیدی» است.

بر اساس این گزارش، این رزمایش در تنگه تایوان، شمال، جنوب و شرق این جزیره و همچنین در اطراف جزایر کینمن، ماتسو، ووکیو و دونگین برگزار می‌شود.

«لی شی» سخنگوی ارتش چین گفت که هواپیماها و کشتی‌های نظامی در این رزمایش حضور دارند و این تمرینات «مجازاتی سنگین برای اقدامات جدایی‌طلبانه نیروهای استقلال‌طلب تایوان و هشداری شدید به دخالت و اقدامات تحریک‌آمیز نیروهای خارجی» است.

وزارت دفاع ملی تایوان در واکنش به رزمایش چین اعلام کرد: چنین اقدامات تحریک‌آمیز غیرمعقولی را که موجب تضعیف صلح و ثبات منطقه‌ای می‌شود، قویا محکوم می‌کنیم.

این وزارتخانه در بیانیه خود با اعلام اینکه «همه افسران و سربازان نیروهای مسلح آماده هستند» افزود: نیروهای هوایی، دریایی و زمینی را برای پاسخ دادن و دفاع از آزادی و دموکراسی و حاکمیت جمهوری چین (تایوان) اعزام کرده‌ایم.

در این بیانیه آمده است: ما خواهان جنگ نیستیم اما آمادگی برای جنگ را قویا حفظ می‌کنیم و به جنگ پاسخ می‌دهیم و از جنگ پرهیز نمی‌کنیم.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha