۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84542774
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هدف شهیده فاطمه اسدی ادامه راه زنان بزرگ اسلام بود

سنندج - ایرنا - فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: شهیده فاطمه اسدی یکی از این بانوان جریان‌ساز و ادامه دهنده راه زنان بزرگ اسلام مانند حضرت خدیجه، فاطمه (س) و زینب کبری بود.

به گزارش ایرنا، سردار سید صادق حسینی روز سه شنبه در آیین تشییع شهیده فاطمه اسدی، اولین زن شهید تفحص شده کشور در شهر سنندج اظهار داشت: مردم ایران اسلامی چند روز است که این شهیده بزرگوار را همچون نگینی در آغوش گرفته اند و این یعنی عزت و افتخار و مردم نشان دادند، همچنان پایبند آرمان های امام و شهدا هستند.

وی افزود: امروز همه گردهم آمده ایم تا پیکر شهیده بزرگوار فاطمه اسدی را که سال‌ها از خانه و کاشانه خود دور بود همزمان با سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س)‌ در جوار آرامگاه بی بی هاجر خاتون خواهر امام رضا(س) به خاک بسپاریم.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان ادامه داد: شهیده فاطمه اسدی امروز بعد از ۳۷ سال دوری به خانه برگشت اما با عظمت، جلال‌ و قدرت و شوکت و این همه لشکر آمده تا بگویند ما با همان عهدی که با شهیدان و امام شهدا در بهمن سال ۱۳۵۷ بستیم، مانده ایم.

وی اضافه کرد: او از خانه‌اش رفت تا شوهرش را نجات دهد اما ضد انقلاب هم اموال و هم جانش را گرفت، جرمی نداشت اما هجرت کرد تا شوهرش را که در اسارت ضد انقلال بود نجات دهد، اما ناجوانمردانه پس از یک ماه اسارت و شکنجه، مظلومانه او را در کوه‌های چهل چشمه به شهادت رساندند.

سردار حسینی افزود: امروز پیکر این شهیده بزرگوار بعد از ۳۸ سال شجاعانه بر دوش مردم این استان قرار گرفت و همه شما خونبهای او هستید چرا که بی گناه و مظلومانه شهید شد.

وی ادامه داد: گروهک‌های معاند نظام می‌گویند ما طرفدار حقوق زنان هستیم اما ناهیده فاتحی کرجو کُرد بود، شهیده فاطمه اسدی کُرد بود و آنان را ناجوانمردانه به شهادت رساندند، آنها دروغ می‌گویند دوستدار طرفدار حقوق کُردها نیستند و در دوران دفاع مقدس نوکر صدام و امروز نوکر و جیره‌خوار آمریکا و رژیم صهیونستی هستند.

وی یادآور شد: مردم استان کردستان با امام و شهدا پیمان بستند و پنج هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کردند، اما هیچوقت تسلیم نشدند.

شهیده فاطمه اسدی در سال ۱۳۳۹در روستای باقرآباد از توابع شهرستان دیواندره به دنیا آمد و سال ۱۳۶۳ برای آزادی همسرش از دست یکی از گروهک های معاند به اردوگاه آنان می‌رود و پس از یک ماه آزار و شکنجه توسط این گروهک‌ها مظلومانه به شهادت می رسد.

پیکر مطهر این بانوی شهید پس از ۳۷ سال سرانجام در روز ۱۷ آبان سال ۱۴۰۰ در کوههای چهل چشمه دیواندره تفحص شده و نامش به عنوان اولین شهیده تفحص شده کشور برای همیشه ماندگار شد.

پیکر این شهیده بزرگوار پس از تفحص در روز ۲۰ آبان وارد مشهد مقدس شد و علاوه بر طواف پیکر این شهیده برگرد مضجع منور رضوی، مراسم وداع با پیکر وی با حضور زائران و مجاوران حرم رضوی انجام شد.

پیکر مطهر این شهیده پس از آن روز ۲۱ آبان با استقبال پر شور مردم قم گرد ضریح مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) نیز طواف داده شد و سپس برای وداع مردم تهران با این شهیده تازه تفحص شده وارد پایتخت شد.

مراسم وداع با این شهیده روز جمعه هفته گذشته پس از اقامه نماز جمعه در دانشگاه تهران برگزار شد تا بار دیگر مردم انقلابی با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کنند.

در این مراسم آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور و غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر رییس‌جمهوری در جمع تشییع‌کنندگان پیکر شهیده فاطمه اسدی حضور داشتند.

پیکر شهیده فاطمه اسدی روز ۲۳ آبان در استان کرمانشاه  با حضور مردم این دیار تشییع شد و روز گذشته در میان استقبال هم شهری‌ها و هم استانی هایش به شهر و دیار خویش بازگشت تا درجوار مرقد بی بی هاجر خاتون (س) خواهر امام رضا (ع) در سنندج برای همیشه آرام یگیرد.

سنندج با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت مرکز استان کردستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha