فیلم| روایت ضرغامی از روحانی اهل سنت که جانش را فدای امام(ره) کرد

سنندج- ایرنا- سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که همراه رئیس‌جمهور به کردستان سفر کرده است، پس از حضور در مزار شهدای سنندج و ادای احترام به شهدا، از اهالی این منطقه سراغ مزار شهیدی از اهل سنت را گرفت که زندگی و شهادتش داستان جالبی دارد.

به گزارش ایرنا، شهید فهیم از سال ۱۳۴۲ رسما با حکومت پهلوی به مقابله برخاست، وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به افشای ماهیت گروهک‌های الحادی و معاند پرداخت و برای پاکسازی منطقه از لوث وجود گروهک‌ها تلاش بسیار کرد، عاقبت گروهک وی را زمان خواندن نماز در روز به اسارت برد.

در طول مدت ۱۳ روز اسارت شهید فهیم، مردم آویهنگ برای آزادی این روحانی خدوم و انقلابی بسیار تلاش کردند.

این شهـید والامقام با وجود همه تهدیدهایی که از سوی گروهک‌های معاند و ضد انقلاب متحمل شد که اگر به امام و راهش توهین کنی زنده می‌مانی، حاضر به کوچک‌ترین توهین به امام نشد.

در نهایت این گروهک برای آزادی وی مبلغ ۲ میلیون ریال که آن زمان مبلغ زیادی بود، تعیین کرد اما ملا حیدر به مردم پیام داد که «عمر من رو به پایان است و راضی نیستم مردم مستضعف پولی برای آزادیم بدهند.»

با وجود این درخواست مردم محروم آویهنگ و روستاهای اطراف به تهیه پول پرداختند، اما ضد انقلاب با وجود دریافت وجه مطالبه شده در ۸ آبان ۱۳۶۲ ملا حیدر فهیم ۸۱ ساله را در منطقه سارال روستای گریجه اعدام کرد و بدن آغشته به خـون شهید را به مردم تحویل داد.

پیکر این مجاهد خستگی‌ناپذیر با حضور پرشور مردم در سنندج تشییع و در قطعه‌ شهدای بهشت محمدی به خاک سپرده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha