مراسم وداع با «فاطمه اسدی» نخستین شهیده تفحص شده در کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه - ایرنا - مراسم وداع با شهیده گرانقدر دفاع مقدس بانو «فاطمه اسدی» (نخستین شهیده تفحص شده دفاع مقدس) عصر یکشنبه در حسینیه گلزار شهدا کرمانشاه با حضور اقشار مختلف مردم و مسوولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،  پیکر شهیده" فاطمه اسدی" پس از ۳۷ سال مفقود اثری قبل از مراسم اربعین در مرز بین کردستان ایران و عراق تفحص شد و پس از آزمایش های "دی ان ای" هویت این شهیده مشخص شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در این آیین با اشاره به اینکه هر کدام از شهدا پیام خاص خود را دارند، گفت: بانو فاطمه اسدی که بعد از ۳۷ سال برگشته گرفتار افرادی شده بود که حتی به مردها هم رحم نمی‌کردند چه برسه به بانوان.

حجت الاسلام «یوسف احمدی» افزود: این شهیده گرانقدر با یک فرزند شیرخواره و دختری حیران برای نجات شوهرش کوچه به کوچه گشت تا وسایل زندگیش را فروخت و در نهایت اسیر و به شهادت رسید.

مراسم وداع با «فاطمه اسدی» نخستین شهیده تفحص شده در کرمانشاه برگزار شد

حجت الاسلام احمدی؛ مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه

مسوول روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهیده "فاطمه اسدی" اهل شهرستان "دیواندره" کردستان است و پیکر مطهر او برای تشییع به این شهر منتقل می شود.

«محمد بداغی» اظهار داشت: به خواست مردم و اقشار مختلف مراسم وداعی با این شهید بزرگ در شهرهای کرمانشاه و سنقر برگزار می شود.

وی درباره نحوه شهادت "فاطمه اسدی" گفت: همسر این شهید توسط یکی از گروهک اسیر می شود و برای آزاد کردن او مبلغ ۲۰۰ هزار تومان را مطالبه می کنند، این شهیده تمام اموال و اثاثیه و خانه اش برای نجات همسرش می فروشد و برای آزاد کردن او به منطقه ای که گروهک خواسته بودند می رود که خودش نیز اسیر می شود.

بداغی افزود: وقتی گروهک با افکار و طرفداری این شهیده از انقلاب روبرو می شوند او را اسیر و شکنجه سپس تیرباران می کنند.

او افزود: این شهیده صاحب ۲ فرزند بود که یکی از فرزندانش و همسرش فوت می کنند و فقط دختر سه سال او الان در قید حیات است.     

در جریان عملیات کاوش پیکر مطهر شهدا توسط گروه‌های تفحص، پیکر مطهر این بانوی شهیده در ارتفاعات چهل چشمه کردستان پیدا شد و قرار است روز سه شنبه ۲۵ آبان در جوار آرامگاه بی بی هاجر خاتون سنندج به خاک سپرده شود.

مراسم وداع با «فاطمه اسدی» نخستین شهیده تفحص شده در کرمانشاه برگزار شد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha