۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84539316
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بقعه متبرکه هاجرخاتون سنندج آماده میزبانی پیکر شهیده فاطمه اسدی می‌شود

سنندج - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: بقعه متبرکه هاجر خاتون سنندج از چند روز پیش در حال آماده سازی برای میزبانی از پیشکر شهیده تفحص شده فاطمه اسدی است.

حجت‌الاسلام محمد کاروند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه قرار است پیکر پاک شهیده فاطمه اسدی نخستین بانوی شهیده تفحص شده درکشور در جوار مرقد بی بی هاجر خاتون(س) خواهر امام رضا(ع) دفن شود از چند روز پیش عملیات ‌آماده‌سازی زمینه میزبانی از این شهیده بزرگوار آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه آرامگاه بی‌بی هاجر خاتون در حال عملیات عمرانی است لذا کارهای اجرایی شامل غبارروبی و عطرافشانی این مکان انجام شده و سایرکارهای اجرایی نیز در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در حین برگزاری مراسم تشییع پیکر این شهیده بزرگوار ایستگاه صلواتی پذیرایی از حاضران در مراسم دایر شده و همچنین مراسم روضه خوانی نیز برگزار شود.

وی اضافه کرد: پیکر شهیده فاطمه اسدی از چند روز پیش عازم شهرهای مشهد و قم و در حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) طواف داده شد و پس از آن برای تشییع به سنندج بازگردانده می شود.

حجت‌الاسلام کاروند اظهار داشت: شهیده فاطمه اسدی باعث افتخار است و طبق منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش و فداکاری‌های بزرگ است و این شهیده بزرگوار نمادی از استقامت و فداکاری مردمان این دیار است.

شهیده فاطمه اسدی در هشتم شهریور ماه سال ۱۳۶۳ بعد از تحمل یک ماه اسارت و شکنجه ضد انقلاب توسط عناصر یکی از گروهک های معاند تیرباران شد.

در جریان عملیات کاوش پیکر مطهر شهدا توسط گروه‌های تفحص، پیکر مطهر این بانوی شهیده در ارتفاعات چهل چشمه کردستان پیدا شد و قرار است روز سه شنبه ۲۵ آبان در جوار آرامگاه بی بی هاجر خاتون سنندج دفن شود.

امامزاده هاجر خاتون خواهر امام رضا(ع) بوده و سال‌هاست آرامگاه مطهر ایشان جایگاه آرامش روحی و معنوی مردم استان کردستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha