پیکر بانوی شهید تازه تفحص شده در حرم امام رضا(ع) طواف داده شد

مشهد- ایرنا- پیکر بانوی شهید تازه تفحص شده فاطمه اسدی در حرم مطهر رضوی طواف داده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،  پیکر مطهر شهیده تازه تفحص شده فاطمه اسدی ساعتی پیش وارد فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد شد و سپس برای طواف به رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی منتقل شد.

علاوه بر طواف پیکر این شهیده برگرد مضجع منور رضوی، مراسم وداع با پیکر این شهید با حضور زائران و مجاوران حرم رضوی انجام گرفت.

فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص تفحص پیکر  این شهیده پس از ۳۷ سال از شهادت گفت: تفحص این شهید، نخستین تفحص یک زن شهید در کشور محسوب می شود.

سردار محمد باقرزاده افزود: همسر این خانم، مرد چاه‌ کنی بوده است که قرار بود در سپاه حسین‌آباد منطقه دیواندره کردستان چاه بکند که این فرد اسیر شده و در زندان "دوله‌تو" با سرکردگی "مصطفی حجری" سرکرده حزب دموکرات کردستان به اسارت در می آید.

وی ادامه داد: شهیده  فاطمه اسدی با ۲ طفل شیرخوار و سه ساله در صدد آزادی همسرش برمی‌آید و برای آزادی شوهرش ۲۰۰ هزار تومان پول از طریق فروش گوسفندانشان تهیه می‌کند.

فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با این وجود، آنهایی که شعار دفاع از خلق کُرد می دهند نتوانستند این خواهر آزادی خواه را تحمل کنند و  بعد از یک ماه شکنجه به همراه یک بسیجی دیگر در ارتفاعات بهاروند به شهادت رسانده و جنازه وی را در کوههای دیواندره دفن می کنند.

باقرزاده یادآور شد: کودک شیرخواره این بانوی کردستانی نیز جان خود را همان زمان از دست می دهد.

قرار است پیکر پاک این شهیده در جوار مرقد بی بی هاجر خاتون(س) خواهر امام رضا(ع) در سنندج، دفن شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha