۱۰۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری شناسایی شد

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با مراجعه ۴۰۱ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان در ۲۴ ساعت گذشته، آزمایش ۱۰۶ بیمار مثبت قطعی اعلام شد.

مجید شیرانی شامگاه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از بیماران جدید، ۲۱ نفر بستری شدند و ۸۵ بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی همچنین از فوت چهار بیمار مبتلا به کرونا در استان طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: بر اساس آن فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به یک هزار و ۶۶۱ نفر رسید.

شیرانی با بیان اینکه روند شیوع کرونا در استان همچنان در وضعیت باثبات کاهشی قرار دارد، تصریح کرد: تاکنون هیچ گونه علامتی مبنی بر شکل‌گیری موج ششم در استان شکل نگرفته و شرایط شیوع کرونا در استان همچنان کاهشی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری واکسیناسیون بیشتر افراد جامعه در برابر کرونا را عامل مهمی در کاهش بار ویروس در جامعه دانست و گفت: هنوز ۳۰ درصد جمعیت استان اقدام به دریافت واکسن نکرده‌اند و توصیه می‌شود سریع‌تر نسبت به این امر اقدام کنند چراکه در غیراینصورت در موج بعدی کرونا با چالش جدی روبرو می‌شوند.

شیرانی با بیان اینکه مجموع بستری‌های کرونا در استان به یک چهارم اوج موج پنجم کرونا رسیده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲۴۲ بیمار در بخش‌های کرونایی بستری هستند که از این تعداد حال عمومی ۲۸ بیمار وخیم است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا هفتم آبان ۲۳۶ هزار و ۷۹۱ مورد تست کرونا در چهارمحال و بختیاری گرفته شده که بر اساس آن ۸۳ هزار و ۲۸۲ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در این استان شناسایی شده است.

همچنین تاکنون ۷۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ نفر استان دُز نخست و ۵۰ درصد دُز دوم واکسن کرونا را تاکنون دریافت کرده‌اند.

چهارمحال و بختیاری دارای نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha