۱۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۵۰
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84532764
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روند شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری همچنان ثابت است

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: روند شیوع کرونا در استان طی هفته‌های اخیر کاهشی باثبات گزارش شده است و این استان همچنان در کف موج پنجم قرار دارد.

مجید شیرانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هنوز علائمی از آغاز موج ششم کرونا در استان گزارش نشده است و چنانچه واکسیناسیون کامل ۸۰ درصد مردم استان انجام شود و پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شود موج بعدی شدت کمتری نسبت به موج پنجم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه موارد بستری و سرپایی کرونا در وضعیت کنونی، یک چهارم موارد در موج پنجم کرونا است، تصریح کرد: با این وجود ۲ چالش کاهش رعایت‌ پروتکل‌ها و امتناع ۲۰ درصد از جمعیت استان نسبت به دریافت واکسن می‌تواند خطرآفرین باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه افرادی بالای ۶۰ سال در استان استقبال خوبی از طرح واکسیناسیون علیه کرونا داشته‌اند، اظهار داشت: بسیاری از افرادی که هنوز اقدام به دریافت واکسن نکرده‌اند در سنین بین ۲۰ تا ۵۰ سال هستند.

شیرانی در ادامه از شناسایی ۸۶ بیمار مبتلا به کرونا در استان طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۹ بیمار بستری شدند و ۶۷ نفر نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی همچنین از فوت سه بیمار مبتلا به کرونا در استان طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و افزود: بر این اساس مجموع فوتی‌های استان از ابتدای شیوع تاکنون به یک هزار و ۶۸۵ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، بر اساس جدیدترین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، لردگان، اردل، کیار و سامان در وضعیت نارنجی(پرخطر) و شهرستان‌های خانمیرزا، کوهرنگ و بن در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون (۱۶ آبان) ۲۴۱ هزار و ۸۹۹ مورد تست تشخیص مولکولی کرونا گرفته شده که بر اساس آن ۸۴ هزار و ۵۱۳ نفر مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است.

تاکنون ۸۰ درصد جمعیت این استان دُز نخست و حدود ۶۰ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha