۷۵ درصد از خانواده‌های شاهرودی بر آموزش حضوری دانش‌آموزان تاکید دارند

شاهرود - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شاهرود گفت: ۷۵ درصد از خانواده های شاهرودی، بر اساس نظرسنجی انجام شده در این شهرستان، بر آموزش حضوری دانش‌آموزان دست‌کم سه روز در هفته تاکید دارند.

به گزارش ایرنا، سید محمد موسوی روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در سرسرای ولایت فرمانداری، افزود: بازگشایی مدارس به صورت تدریجی و اقتضایی نسبت به شرایط هر منطقه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۳۱ مدرسه از ۱۸۴ مدرسه دولتی و غیردولتی شهرستان شاهرود در روستاها فعال است، تصریح کرد: بیشتر این مدارس روستایی کمتر از ۱۳۰ دانش آموز دارند که شرایط بازگشایی برای آنان فراهم شده است.

موسوی به دستورالعمل جدید وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس اشاره کرد و ابراز داشت: در این دستورالعمل مدارس روستایی با کلاس های زیر ۱۵ نفر از سوم مهرماه بعد از ایمن سازی از سوی مدیر، انجمن و شورا و تایید کارگروه مراقبت سلامت، مجوز بازگشایی می گیرند و بازگشایی می شوند.

وی با بیان اینکه کلاس های زیر ۳۰ نفر هم در روستاها می توانند با گرفتن مجوز از کارگروه مراقبت سلامت ۲ تا سه روز در هفته فعال باشند، اظهار داشت: شهرستان شاهرود ۵۰ مدرسه بالای ۳۰۰ دانش آموز دارد که به صورت تدریجی از هفته دوم  آبان ماه با شرایط اعلام شده بازگشایی خواهند شد.

کلاس های دروس فنی حضوری است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه تمامی کارگاه های فنی در این شهرستان از مساحت مناسبی برخوردار است و دانش آموزان هنرستان ها در کلاس های ۱۶ نفره حضور دارند، تصریح کرد: کلاس های دروس فنی هنرجویان از سوم مهرماه به صورت حضوری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود.

وی به حضور کامل کادر اجرایی در مدارس تاکید کرد و افزود: معلمان برای تولید محتوا از فضای کلاس های درس به جای منزل خود استفاده کنند.

موسوی از به صدا در آمدن زنگ غنچه ها برای پیش دبستانی ها روز ۳۱ شهریور در مدرسه امام هادی(ع) شاهرود خبر داد و ابراز داشت: زنگ شکوفه ها برای کلاس اولی ها و زنگ جوانه ها برای پایه هفتم نواخته خواهد شد.

زنگ مقاومت روز سوم مهرماه در شاهرود نواخته می شود

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود ادامه داد: زنگ مهر، مقاومت، ایثار، شهادت هم روز شنبه سوم مهرماه در مدرسه خیرساز حاج موسی عضدی در شهرک دانشگاه نواخته می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۶ هزار و ۵۸۰ نفرساعت آموزش حین خدمت در فضای مجازی برای افزایش توانمندی معلمان ارایه شد، اظهار داشت: امسال هم برای توانمندسازی معلمان تاکنون ۶۰ هزار و ۷۵۰ نفرساعت آموزش در فضای مجازی ارایه شد.

موسوی از همکاری خیران برای ساخت مدارس در شاهرود قدردانی کرد و گفت: خیران امسال برای ساخت مدرسه ای در شهرک بهارستان اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال، برای ساخت هنرستان دخترانه ای در خیابان معلم ۲۵ میلیارد ریال و ساخت نمازخانه در دبستان آزادگان مبلغ ۲.۵ میلیارد ریال به آموزش و پرورش کمک کردند.

سه هزار و ۲۰۰ فرهنگی واکسن کرونا تزریق کردند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود ابراز داشت: سه هزار و ۲۰۰ نفر از فرهنگیان این شهرستان تاکنون دُز اول واکسن و تعدای هم دُز دوم را تزریق کردند.

امام جمعه شاهرود هم دراین نشست گفت: مجازی شدن آموزش و نبود ارتباط معلم با دانش آموزان طی ۱۹ ماه گذشته خسارات زیادی به تعلیم و تربیت زد.

حجت الاسلام عباس امینی نیز بر حضور معلم در کلاس ها برای تولید محتوا تاکید کرد و افزود: در صورت امکان ۲ تا سه دانش آموز در هنگام تولید محتوا در کلاس حضور داشته باشند.

امینی با بیان اینکه آموزش و پرورش در کنار حضور خیران، دارای ظرفیت های بالایی برای سرمایه گذاری است، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت ها در آموزش و پرورش می تواند ارتقای کیفیت سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه تعلیم و تربیت به همراه داشته باشد.

واکسیناسیون دانش آموزان پایه ۱۲ آغاز شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم در این نشست گفت: سامانه ثبت نام واکسیناسیون برای دانش آموزان پایه ۱۲ فعال شد.

احسان بینش با بیان اینکه واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۶ سال در دستور کار است، افزود: روز گذشته ۴۲ هزار دُز واکسن تحویل دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شد.

 وی با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰ هزار دُز واکسن به گروه های هدف تزریق شد، ابراز داشت: طی ۱۵ روز گذشته درپی توزیع مناسب واکسن حدود ۷۵ هزار تزریق در شهرستان های شاهرود و میامی انجام شد.

بینش میانگین تزریق روزانه در شاهرود را ۶ هزار دُز اعلام کرد و گفت: این دانشگاه در صورت توزیع به موقع واکسن آمادگی تزریق بدون محدودیت سنی را دارد.

پایان واکسیناسیون کرونا در شاهرود تا ۲ ماه آینده

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تاکید کرد: در صورت استمرار توزیع مناسب واکسن تا ۲ ماه آینده واکسیناسیون  کرونا در شهرستان شاهرود پایان می یابد.

وی با بیان اینکه روند ابتلا در شرق استان سمنان رو به کاهش است، ابراز داشت: هم اکنون به طور میانگین روزانه ۱۸ مورد مبتلا به ویروس کرونا در زیر مجموعه این دانشگاه شناسایی می شود و در حال حاضر ۱۱۰ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری هستند.

فرماندار شهرستان شاهرود هم گفت: باید از تمام ظرفیت های شهرستان برای ارتقای نظام آموزشی استفاده کرد و نباید تنها متکی به ظرفیت آموزش و پرورش بود.

آموزش و پرورش از ظرفیت صنفی و صنعتی استفاده کند

ابوطالب جلالی با بیان اینکه در حوزه آموزش فاصله زیادی با شاخص های جهانی داریم، افزود: باید از ظرفیت های صنفی و صنعتی با برنامه ریزی مناسب استفاده بیشتر برد.

وی با بیان اینکه مدارسی که فراوانی کمتری دارند کلاس های حضوری را دایر کنند، ابرازداشت: بخشداران و خبرنگاران در اقناع افکار عمومی برای برگزاری حضوری مدارس تلاش بیشتری کنند.

استان سمنان ۱۲۶ هزار دانش آموز دارد که از این تعداد ۳۲ هزار و۳۰۰ دانش آموز سهم شهرستان شاهرود است که در ۵۶ پیش دبستانی، ۱۴۲ مدرسه دولتی و ۳۹ مدرسه غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha