۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۲۸
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84465333
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آذربایجان‌غربی در نقطه اوج خیز پنجم شیوع کرونا قرار دارد

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: این استان در نقطه اوج خیز پنجم شیوع کرونا قرار دارد و ایجاد روند نزولی به رعایت پروتکل ها و رفتار مبتنی بر شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم وابسته است.

دکتر جواد آقازاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: همه شهرستان های آذربایجان غربی همچنان در وضعیت  قرمز هستند و شیوع بیماری نزولی نشده است.

وی اضافه کرد: با تعداد بیش از چهارهزار نفر مراجعه روزانه به مراکز ۱۶ ساعته و بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ بستری در بیمارستان ها و همچنین آمار بالای ۳۰۰ بیمار در ICU و ۸۲ بیمار متصل به ونتیلاتور، وضعیت بسیار نامناسب است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: البته تعداد افراد بیمار، تقریبا افزایشی ندارد و در نقطه اوج خود است که البته لازمه نزولی شدن آن رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌هاست.

آقازاده بیان کرد: در کشور به جز ۲ استان دیگر، همه استان ها وارد مرحله نزولی ابتلا به بیماری شده اند و اپیدمی موج پنجم در حال از بین رفتن است.

وی با اشاره به شروع واکسیناسیون اقشار مختلف از جمله دانشجویان و صنایع در خصوص فاصله زمانی اعلام شده بین دُز اول و دوم گفت: این بازه زمانی فقط برای بهبود سیستم ایمنی بدن برای مقابله با ویروس است.

وی افزود: در صورت تامین واکسن به اندازه کافی، واکسیناسیون برای تمام گروههای سنی انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا،  تاکنون حدود ۲۵۰ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و پنج هزار و ۸۰۰ نفر نیز جان خود را بر اثر بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha