دولت سیزدهم شهید رجایی را به‌ معنای واقعی الگوی خود قرار داده است

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به آغاز به کار دولت جدید گفت: دولت سیزدهم شهید رجایی را به‌ معنای واقعی، الگوی خود قرار داده و متفاوت از دولت‌های گذشته شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در پیام جمعه این هفته نماز جمعه که به‌ دلیل قرمز شدن روند شیوع ویروس کرونا، جایگزین خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد شده است، با گرامی‌داشت هفته دولت و هشتم شهریور سالروز شهادت رجایی و باهنر افزود: ایران ۱۷ هزار شهید ترور دارد و هشتم شهریورماه به‌ علت شهادت رجایی و باهنر به‌نام"مبارزه با تروریست" نام‌گذاری شده است.

وی افزود: دولت باید در اراده، انگیزه و عمل، گرفتار سُستی و روزمرگی نشود و از فرصت‌ها به بهترین وجه استفاده کند و برنامه‌های سازنده ارائه دهد.

نکونام تصریح کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ناشی از آن نباید از معیشت مردم غافل شد در این مدت باید وزارتخانه‌های مرتبط با اقتصاد و معیشت، تمامی نگاه خود را به کاهش دردهای مردم در این عرصه معطوف کنند تا به اقتصاد جامعه، زندگی و معاش مردم رونق داده شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: در این راستا باید به نگاه داخل، فعال کردن امکانات درونی، نگاه تعاملی و سازنده به بیرون و با کمک همسایگان و کشورهای منطقه و کشورهای دوست، به جهش اقتصاد کمک و مشکلات مردم را رفع کرد.

وی گفت: امیدواریم دولت سیزدهم برای ثبات مدیریتی در استان‌ها و تعیین تکلیف کنونی استان‌ها سریع‌تر اقدام کند.

نکونام تاکید کرد: انتظار می‌رود این دولت تصمیم میدانی بگیرد و وزیران را به مناطق پُر مشکل اعزام کند تا همانند مردم، رفت‌وآمدها و مشکلات را لمس کنند.

وی با اشاره به سفر خود به پشتکوه فلارد در شهرستان لردگان و مشکلات مردم این منطقه برای رفت و آمد افزود: علاوه بر جاده‌سازی و آسفالت محور ارتباطی ،این منطقه اما همچنان مسیر دسترسی سخت‌گذر دارد و تامین مصالح ساختمانی و امکانات زندگی برای آنان مشکل است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: البته در مناطق دیگر استان مانند پشتکوه میلاس لردگان، دیناران اردل، موگویی کوهرنگ و برخی نقاط دیگر در استان جاده‌های سخت‌گذر زیادی وجود دارد.

وی یادآور شد: از دولت سیزدهم تقاضا داریم "دولت وفاق ملی" باشند و به‌ دور از هرگونه نگاه سیاسی با ایجاد وحدت ملی و ولایت‌محوری در خدمت همگان باشیم تا بتوان مشکلات گذشته را رفع کرد.

نکونام اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری استانی پُر ظرفیت و در عین‌ حال پُر از مشکل است و مسوولان باید با به‌کار گرفتن ظرفیت‌ها و رفع مشکلات، به راهکارهای واحد برسند.

وی با اشاره به ۲۲ محرم سال ۱۴۲۷ قمری سالروز انفجار مهیب و تخریب گسترده حرمین عسگریین (علیه‌السلام) از سوی گروه تروریستی داعش  افزود:آمریکایی‌ها مدعی مبارزه با تروریست هستند اما خودشان تروریست پرورش می‌دهند که نشانه‌های این اقدام ترویستی در افغانستان، عراق و کشورهای دیگر مشهود است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: تمامی ترورهای وحشیانه استکبار جهانی به ضرر خود آن‌ها تمام شده است و امروز پس از ۲۰ سال با خواری، سرافکندگی و کشته‌های فراوان مجبور به ترک خاک افغانستان هستند و آمریکا باید منتظر چنین روزی در عراق هم باشد.

وی یادآور شد: حرمین عسگریین در سامرا امروز بعد از ۱۶ سال به آبادانی رسیده و در آن از بهترین ضریح، ساختمان‌ها و امکانات خدماتی بهره‌گیری شده است.

نکونام با اشاره به آغاز هفته بانک‌داری اسلامی از ۱۰ شهریورماه به‌مناسبت تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا اظهار داشت: انتظار می‌رود دولت به این موضوع به‌صورت جدی ورود و ضعف‌های این قانون را برطرف و اصلاح کند تا زمینه‌ای فراهم شود که بانک به‌ معنای واقعی در خدمت مردم،‌ تولید و جامعه باشد تا وضعیت تولید رونق گیرد.

به گزارش ایرنا، دوم تا هشتم شهریورماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به‌نام "هفته دولت" نام‌گذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha