وزیر پیشنهادی نیرو فردی دست‌پاک و جهادی است

تهران - ایرنا - دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، وزیر پیشنهادی نیرو را فردی جهادی، انقلابی و دست‌پاک عنوان کرد و گفت: علی محرابیان می تواند برنامه‌هایی را که قول داده‌ عملیاتی کند.  

عبدالعلی رحیمی مظفری  روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره نگاه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی نیرو،  به کمبود آب و برق در کشور و مشکلات ناشی از آن اشاره کرد و گفت: اکنون وزارت نیرو یکی از بحرانی‌ترین وزارتخانه‌های ماست و قطعا کاهش و حل این مشکلات در کوتاه‌مدت بسیار سخت است.  

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزایش تولید برق در سراسر کشور را یکی از خواسته‌های نمایندگان از وزیر پیشنهادی اعلام کرد و افزود: علی محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو باید بتواند به استان‌ها در سراسر کشور برای تولید برق تکلیف کند و با توجه به احتمال کاهش فشار گاز در زمستان، نیروگاه‌ها را برای این شرایط آماده کند.

رحیمی مظفری، کمبود برق و آب به دلیل کاهش بارندگی‌ها را ناشی از سوءمدیریت دانست و گفت: در بحث مدیریت منابع آب، نباید به بارش‌ها متکی باشیم و این مسائل را پیش کنیم و از انرژی‌های تجدیدپذیر برای رفع کمبودها در این شرایط استفاده کنیم.

وی در عین حال، خواستار همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رییس‌جمهوری برای تشکیل سریع‌تر کابینه شد و افزود: کابینه هر چه زودتر شکل بگیرد نمایندگان زودتر می‌توانند مطالبات مردمی را پیگیری کنند.

رحیمی مظفری، گفت: سرعت در رای اعتماد به وزیران پیشنهادی رییس‌جمهوری تا حدی می‌تواند موثر باشد و حتی اگر رای منفی هم به یک وزیر بدهیم قطعا در جهت کمک به دولت خواهد بود.

وی افزود: قطعا تعداد آرا پشتوانه هر وزیری است. در بعضی حوزه‌ها مثل وزارت خارجه، وزارت نفت، وزارت کشور، وزارت دفاع و وزارت اطلاعات که فعالیت‌هایشان ابعاد بین‌المللی دارد، باید سعی کنیم رویکرد رای‌ها به شکلی باشد که این وزیران بتوانند با پشتوانه بالاتر در عرصه‌های بین‌المللی اقدام کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha