رفع مشکلات حوزه فرهنگ باتوجه به سوابق وزیر پیشنهادی قابل پیش‌بینی است
محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی

کرمانشاه - ایرنا - فعال شاخص و برگزیده فرهنگی و هنری استان کرمانشاه با اشاره به کاستی‌های موجود در حوزه فرهنگ و هنر در این استان گفت: محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به سوابق مدیریتی و اجرایی که داشته است، می‌تواند این کاستی‌ها را رفع کند.

«مهرداد مرادی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی را فردی فرهنگی، علمی و اجرایی دانست و افزود: وی سوابق علمی، فرهنگی، اجتماعی و اجرایی بسیاری دارد که می‌تواند در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راهگشا باشد.

وی عدم وجود مدیریت جامع، خاصه سازماندهی و هدایت صحیح اهالی قلم به سوی اهداف مشخص را یکی از کاستی‌های حوزه فرهنگ و هنر عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از مشکلات حرفه ای نبودن نویسندگی و سایر رشته های هنری است به این معنا که زمینه برای اشتغال و امرار معاش دانش آموخته های این رشته فراهم نشده است.

این نویسنده، مترجم و ناشر کرمانشاهی با بیان اینکه سرفصل های آموزشی در مراکز آموزشی با نیاز بازار کار تناسب ندارد به این معنی که دانش آموخته پس از فارغ شدن از تحصیل توانایی انجام کار متناسب با شغلش را ندارد، اظهار داشت: مواد اولیه و ملزومات و مستغلات برای راه‌اندازی کسب‌ و کارهای جدید هم بسیار گران است که امیدواریم اسماعیلی این وضعیت را سر و سامان دهد.

مرادی بر حمایت‌ بانک‌ها و موسسات مالی از کسب و کارهای حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد و افزود: حوزه فرهنگ و هنر زیربنای توسعه در هر جامعه‌ای است و باید نهادهایی چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای ذیربط حمایت‌های ویژه‌ای از این بخش‌ها داشته باشند.

وی در خصوص مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر استان کرمانشاه هم گفت: ایجاد فرهنگسراها و مجتمع های فرهنگی و هنری در استان کرمانشاه که تعداد ۹ پروژه در این استان در حال احداث است که پنج پروژه آن بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال جاری به یهره برداری می رسد، باید یکی از اولویت‌های دولت جدید باشد.

این فعال فرهنگی بر حمایت از روزنامه‌ها و نشریات استانی تاکید کرد و اظهارداشت : برگزاری جشنواره فرامرزی مطبوعات که به دلیل کرونا به تعویق افتاد و قرار است در سال جاری برگزار شود یکی دیگر از اولویت‌های استان کرمانشاه است که امیدواریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه‌ای به این رویداد بین‌المللی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی متولد ۱۳۵۴ و از طلاب دانش‌آموخته مدرسه عالی شهید مطهری و دارای مدرک دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی است.

عضو هیات علمی و مدیر گروه جامعه‌شناسی سیاسی موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، مدیرکل ارزیابی برنامه‌های تولیدی سیما و مؤسس قرارگاه رسانه سازمان صدا وسیما، معاون فرهنگی‌ و اجتماعی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری، معاون سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی استاندار اصفهان، عضویت در کارگروه تحول فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس دفتر تحقیقات اجتماعی آستان قدس رضوی، مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس قوه قضاییه و معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی بخشی از سوابق اجرایی اسماعیلی است.

رییس‌جمهوری چهارشنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ لیست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را برای اخذ رای اعتماد نمایندگان قوه مقننه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha