وزیر پیشنهادی اطلاعات فردا در کمیسیون شوراها حضور می‌یابد

تهران - ایرنا - سخنگوی شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه وزیر پیشنهادی اطلاعات که دیروز به دلیل کسالت وی برگزار نشد به فردا - دوشنبه - بعد از ظهر موکول شد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار سیاسی ایرنا، روح الله نجابت در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی افزود: امروز علی اکبر محرابیان،‌وزیر پیشنهادی نیرو، عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کمیسیون حضور یافته و  ضمن تشریح دیدگاهها و برنامه های خود به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی اظهار داشت: محرابیان در برنامه های خود کمبود برق و عدم ساخت نیروگاه متناسب با افزایش تقاضای برق در سال‌های گذشته را چالش اصلی پیش روی وزارت نیرو عنوان کرد و وعده داد در صورت کسب رای اعتماد ساخت نیروگاهها را در دستور کار قرار دهد.

وی خاطر نشان کرد: محرابیان در این نشست همچنین با اشاره به ماینرهای استخراج رمز ارز و میران مصرف برق آن، رفع این مشکل را قانونمند کردن استفاده از رمز ارزها دانست.

نماینده مردم شیراز و ورزقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وعده محرابیان این بود درصد پوشش آب آشامیدنی روستاها که ۷۵ درصد است بعد از چهار سال به ۹۰ درصد برسد علاوه بر این تعداد شهرهای دچار تنش آبی بعد از چهار سال به صفر برسد.

نجابت تصریح کرد: نکته قابل توجه در برنامه‌های محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو، احمد وحیدی وزیر پیشنهادی کشور و سید جواد ساداتی نژاد وزیر پیشنهادی  جهاد کشاورزی و عزت الله ضرغامی جدیت در تعامل با مجلس و اعتنا به دیدگاه و نظرات نمایندگان بود.

وی ادامه داد: ضرغامی نخست سرفصل برنامه‌های خود را  تشریح کرد و پس از آن تبیین اولویت‌های این حوزه به رغم محدودیت آن در سال های گذشته بوده است و این که حوزه  میراث فرهنگی، گردشگری و   صنایع  دستی عرصه ای است که می‌تواند کشور را جلو ببرد در شرایط معمول و حتی در شرایط کرونایی فعلی.

سخنگوی شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی گفت: مشابه جلسات دیگر کمیسیون نمایندگان نظرات خود را شفاف و صریح گفتند و مطالبه قول های دقیق  و قابل سنج از وزیران دارند.

نجابت افزود: ضرغامی در برنامه خود تحول گردشگری را ارائه کرد و مهمترین نکته که در برنامه وی بیان شده این است که که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزیر و کادر وزارت خانه پناهی برای این حوزه باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha