۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۸:۱۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84428730
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

افزایش رنگ قرمز کرونایی خراسان شمالی به ۶ شهرستان

بجنورد- ایرنا- رنگ کرونایی شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، گرمه و فاروج براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد در وضعیت قرمز قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین فهرست اعلام شده رنگ‌بندی شهرها از نظر شیوع ویروس کرونا شهرستان های رازو جرگلان و جاجرم  نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

گرچه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا  محدودیت های زیادی را برای  جلوگیری از عادی انگاری کرونایی به خصوص در شهرهای قرمز  در دستور کار خود قرار داده است اما، همچنان بخش زیادی از این محدودیت ها در خراسان شمالی رعایت نمی شود به گونه ای که برگزاری مراسم عروسی و دورهمی خانوادگی که عامل  ۷۰ درصد از درگیری به ویروس کرونا در موچ پنجم در این استان اعلام شده است، همچنان برپاست.

در این میان روند افزایشی آمار بیماران کووید ۱۹ همچنان در استان در حال افزایش است بطوریکه هم اکنون ۶۰۹ مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند و احتمال قرمز شدن شهرستان های جاجرم و رازوجرگلان که در وضعیت نارنجی قرار دارند، نیز وجود دارد.

فوت ۱۰ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته 

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی روز جمعه اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ که در بیمارستان‌های این استان بستری بودند، جان باختند.

 دکتر سیداحمد هاشمی افزود: با بستری ۱۳۳ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۶۰۹ بیمار دارای علایم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

رنگ کرونایی ۶ شهرستان خراسان شمالی قرمز شد

وی با بیان اینکه تعداد موارد ابتلا و بستری با شیب بسیار زیاد در حال افزایش است گفت: وضعیت بیمارستان های استان از وضعیت قرمز گذر کرده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: عوامل متعددی بویژه عادی انگاری، عدم رعایت مسائل بهداشتی، نزدن ماسک در مجامع عمومی و برگزاری و شرکت در دورهمی ها و مراسم عزا و عروسی و رفتن به سفر در این خصوص تاثیرگذار بوده است.

مثبت شدن تست بیش از ۶۰ درصد از بیماران 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: در روزهای گذشته روزانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تست پی سی آر کرونا از افراد مشکوک گرفته شده است که نتیجه آزمایش بیماران مشکوک به کرونای مراجعه‌کننده به مراکز بهداشتی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه هم اکنون حدود ۶۰ درصد مثبت است.

افشین دلشاد یادآور شد: با وجود افزایش قابل توجه مبتلایان و تعداد بستری ها در پیک چهارم کرونا، اما به دلیل واکسیناسیون گروه های پر خطر درصد مرگ و میرها نسبت به پیک های قبلی کمتر است.  

وی افزود: از تمامی هم استانی های واجد شرایط واکسیناسیون درخواست می‌شود هر چه سریع تر برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

تکمیل تخت های بیماران کرونایی در بجنورد

مدیر روابط عمومی و امور بین المللی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز گفت: وضعیت بیمارستان های استان نگران کننده است و ظرفیت تخت های بیمارستانی درمان کرونا در بجنورد تکمیل شده است.
پیمان فیضی افزود: خیز جدید کرونا در استان منجر به اشغال ظرفیت تخت های بیمارستانی موجود در بیمارستان های امام حسن (ع)  و امام رضا (ع)  بجنورد شده است.
وی یادآور شد: وضعیت خیلی بحرانی است و از هم استانی ها تقاضا داریم برای حفظ سلامت خود و خانواده‌شان از سفر کردن و حضور در مهمانی‌های خانوادگی، مجالس و تجمعات خودداری کنند.

رنگ کرونایی ۶ شهرستان خراسان شمالی قرمز شد


تمهیدات جدید برای افزایش تخت های بیماران کرونایی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به تکمیل ظرفیت تخت های بیماران کرونایی اظهار داشت: با توجه به تکمیل ظرفیت تخت های در نظر گرفته شده برای بستری بیماران مبتلا به کرونا، طبقه بالای بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد برای بستری بیماران مبتلا به کرونا آماده می شود تا تعداد تخت های در نظر گرفته شده در این بیمارستان برای افراد مبتلا به کرونا از ۱۸ تخت به ۴۰ تخت افزایش یابد.
دکتر قاسم بیانی افزود: دو بخش از بیمارستان امام علی (ع) نیز به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص خواهد یافت و همچنین بخش دیالیز بیمارستان امام حسن (ع) نیز برای بیماران مبتلا به کرونا آماده می شود.
وی اضافه کرد: طبق تصمیمات اخذ شده همچین در حال حاضر عمل های جراحی الکتیو (غیر ضروری) نیز در بیمارستان های استان تا رسیدن به شرایط مناسب لغو می شود.
بیانی با اشاره به انتقال بخش نورولوژی بیمارستان امام حسن (ع)  به دپارتمان قلب، گفت: بخش داخلی بیمارستان تأمین اجتماعی نیز تخلیه و به بیمارستان ارتش منتقل می شود تا این بخش نیز برای بیماران کرونایی آماده سازی شود.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته و از هفته جاری وارد موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شده است.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند؛  این میزان فوتی از ابتدای مردادماه تاکنون نیز ۳۹ نفر بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha