بار شبکه توزیع برق هرمزگان ۱۸۰ مگاوات بیش از سهمیه است

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: هرچه درحال حاضر خاموشی ها به سمت صنایع استان سوق پیدا کرده است اما همچنان بار شبکه توزیع برق ۱۸۰ مگاوات بیش از سهمیه تعیین شده است.

هاجر عبدی شامگاه یکشنبه در نشست با مسوول ادارات و سازمان‌های سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در خصوص همکاری در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مدیریت مصرف برق استان افزود: مهم‌ترین ظرفیت برای کنترل پیک بار برق هرمزگان استفاده از ظرفیت بسیج برای فرهنگ سازی است.
وی بیان داشت: کمبود انرژی الکتریکی در سطح کشور موجب شد به طور مستمر در استان‌ها از جمله هرمزگان سهمیه خاموشی برای حفظ شبکه اعمال شود که این امر علاوه بر ایجاد نارضایتی در مشترکان باعث آسیب دیدن برخی لوازم برقی نیز شود. 
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان اظهارداشت: با رایزنی‌های صورت گرفته صنایع بزرگ استان مصرف برق خود را کاهش دادند که منجر به خاموش نشدن برق مشترکان خانگی شد. 
عبدی یادآورشد: صنعت برق کشور تابستان امسال شرایط خاص و بی سابقه ای را تجربه می کند و افزایش مصرف برق و کاهش تولید ناشی از خشکسالی و از مدار خارج شدن برخی نیروگاه های برقابی باعث شد مصرف برق از میزان تولید فراتر رود.

دستگاه های اجرایی هرمزگان در مصرف برق مدیریت کنند
مسوول بسیج ادارات و سازمان‌های سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان نیز در این نشست گفت: در حال حاضر و باتوجه به شرایط موجود، تاکید بسیج ادارات به مدیریت مصرف برق در دستگاه های اجرایی است.
سرهنگ محمد شیخ زاده تاکید کرد: تمرکز بسیج ادارات بر فرهنگ سازی مصرف برق است، درصورت اجرای این طرح و نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در اماکن دولتی و اداری مصرف برق میزان زیادی کاهش می یابد.
بر اساس گزارش شرکت توزیع برق هرمزگان، میزان تولید برق نیروگاه های استان ۲ هزار و ۹۰۰ مگاوات است، این درحالی است که با آغاز فصل گرما برق مصرفی مشترکان هرمزگان به سه هزار و ۳۰۰ مگاوات یعنی ۴۰۰ مگاوات بیشتر از توان تولید رسید.
شرکت توزیع برق هرمزگان ۷۲۰ هزار مشترک دارد که ۸۰ درصد آن را مشترکان خانگی تشکیل می دهد که ۶۷ درصد مصرف برق را به خودشان اختصاص داده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha