۱۰ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری به هرمزگان اختصاص یافت

بندرعباس - ایرنا - رییس گروه توسعه آبزیان آب‌های داخلی و سایر آبزیان شیلات هرمزگان با اشاره به ظرفیت خوب استان در پرورش ماهیان خاویاری و کسب موفقیت در این عرصه، گفت: افزون‌بر ۱۰ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری طبق سهمیه امسال به این استان اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، سیروس برازنده روز شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: بچه ماهیان خاویاری که از گونه فیل ماهی و سیبیی هستند، از ابتدای سالجاری تاکنون طی سه نوبت به همت سازمان شیلات ایران به پرورش دهندگان ماهیان خاویاری استان هرمزگان انجام گرفته است.

وی بیان کرد: در مرحله نخست ۲ هزار و ۶۵۰ قطعه بچه ماهی ۱۰ گرمی فیل ماهی، مرحله دوم پنج هزار قطعه بچه ماهی سیبری و در مرحله سوم نیز ۲ هزار و ۷۰۰ قطعه بچه ماهی فیل ماهی در استخرهای پرورش ماهی خاویاری به استان هرمزگان اختصاص یافته است.

رییس گروه توسعه آبزیان آب‌های داخلی و سایر آبزیان شیلات هرمزگان اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲ موفق به تولید بیش از ۲۵ تن ماهی خاویاری در شهرستان‌های بندرعباس، رودان، میناب و حاجی‌آباد شده‌ایم.

برازنده یادآورشد: پرورش ماهی خاویاری در شهرهای غیرساحلی، افزایش سهم پروتئین آبزیان در سبد غذایی شهرهای غیرساحلی، حرکت در مسیر تامین و ارتقای امنیت غذایی، استفاده چندمنظوره از منابع آب شیرین، افزایش بهره‌وری و فعال‌سازی ظرفیت‌های جدید توسعه آبزی‌پروری استان، ایجاد تنوع گونه‌ای در پرورش آبزیان، افزایش بهره‌وری و تولید و رونق معیشت کشاورزان از مهم‌ترین مزایای اجرای طرح پرورش ماهی خاویاری در هرمزگان است.

به گزارش شیلات هرمزگان؛ پرورش ماهیان خاویاری نخستین‌ بار، سال۱۳۹۵ به صورت طرح آزمایشی در شهرستان حاجی‌آباد با۳۵۰ قطعه بچه ماهی خاویاری از گونه‌های فیل ماهی آغاز شد و اکنون با گذشت هشت سال از تولید ماهیان خاویاری در هرمزگان و توسعه مزرعه‌های پرورش این نوع آبزی، به یکی از فعالیت‌های پر رونق بخش شیلات استان تبدیل شده است.

استان هرمزگان به عنوان قطب پرورش آبزیان در کشور شناخته می‌شود که در سال‌های اخیر به پرورش ماهیان خاویاری روی آورده است و قصد دارد با استفاده بهینه از استخرهای ذخیره آب کشاورزی در سال‌جاری تولید این ماهیان را افزایش دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha