۴درصدمصرف برق هرمزگان مربوط به دستگاه های تولید ارز دیجیتال است

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت:طبق پیش بینی‌های صورت گرفته حدود چهار درصد مصرف برق استان مربوط به دستگاه های تولید ارز دیجیتال است.

هاجر عبدی روز یکشنبه در نخستین نشست کمیته استانی استخراج رمز ارز در هرمزگان در راستای هماهنگی برای جمع‌آوری مزارع غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال در استان افزود: تاکنون ۶۱۳ دستگاه ارز دیجیتال غیرمجاز توسط نیروهای شرکت توزیع برق هرمزگان کشف شد که بیشتر آن‌ها مربوط به شهرستان های غرب استان است.

وی بیان داشت: تولید رمز ارز با استفاده از برق خانگی یا کشاورزی ممنوع است که در صورت کشف این دستگاه‌ها در منازل یا زمین‌های کشاورزی صاحب اشتراک علاوه بر جریمه به عنوان متخلف به مراجع قانونی معرفی می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان اظهارداشت: استفاده از دستگاه‌های رمز ارز از برق خانگی و کشاورزی علاوه بر غیرقانونی بودن، باعث افت ولتاژ و فشار به شبکه برق رسانی می‌شود و همچنین فشار زیادی به شبکه برق خانگی وارد کرده که منجر به آسیب دیدن سایر لوازم برقی در منازل و حتی آتش‌سوزی می‌شود.
عبدی اضافه کرد: متقاضیان برای استفاده از دستگاه‌های ارز دیجیتال باید از سازمان صنعت معدن و تجارت استان مجوز فعالیت دریافت کنند و برق این مراکز نیط با تعرفه خاصی واگذار می‌شود.
در اردیبهشت ماه امسال نیروی انتظامی هرمزگان ۷۷۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در گمرک بندرعباس کشف شد.
 این باند قاچاق که در قالب کالاهای گمرکی با جاسازی در کانتینر و اقلام صادراتی اقدام به قاچاق دستگاه ارز دیجیتال می کردند به همت ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان هرمزگان با انجام کار گسترده اطلاعاتی شناسایی شد.
استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است و  بسیاری از سودجویان در ایران به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان اقدام می‌کنند این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این شیوه به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

شرکت توزیع برق هرمزگان ۷۲۰ هزار مشترک دارد که ۸۰ درصد آن را مشترکان خانگی تشکیل می دهد که ۶۷ درصد مصرف برق را به خودشان اختصاص داده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha