کارآمدی دولت سیزدهم در استفاده از مدیران پاکدست تابع منافع ملی است

ساری - ایرنا - دبیر جمعیت زنان نواندیش مسلمان مازندران گفت : رییس جمهوری منتخب برای اینکه بتواند دولت مطلوب و موفقی تشکیل دهد، می‌بایست شیوه‌های سابق انتخاب مدیران را حذف کند و به یاد داشته باشد که کارآمدی دولت سیزدهم منوط به استفاده از افراد پاکدستی است که تابع منافع ملی باشند.

ماه سلطان کاشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : متاسفانه شیوه های فعلی انتخاب مدیران در سطوح مختلف باعث شده تا کشور به وضعیتی برسد که اکنون در آن قرار دارد ، وضعیتی که علاوه بر معصل ماندن کارها ، در مردم نیز نارضایتی ایجاد می کند ، در حالی که با تغییر نگاه در انتخاب مدیران ، می توان مسیر توسعه و پیشرفت کشور را تسریع کرد و اجازه نداد مملکت در بخش های مختلف در جا بزند.

وی ادامه داد : وقتی چاپلوسی و تملق گویی تبدیل به شیوه مرسوم در انتخاب مدیران می شود ، بدون این که تخصص و سوابق عملکردی آدم ها مد نظر قرار گیرد، وضعیت به گونه ای می شود که این دسته از مدیران حاضر به ترک پست مدیریتی نمی شوند و به هر  قیمتی به دنبال حفظ آن می روند و به جای این که کارهای بر زمین مانده را رتق و فتق و مشکل مردم را رفع کنند  ، تمام تلاششان را به کار می گیرند تا با چاپلوسی نزد مدیران بالادستی زمینه ای را فراهم کنند که چند صباحی بیشتر در پستشان بمانند یا ارتقاء بگیرند.

این بانوی فعال سیاسی مازندران گفت : همین شیوه انتخاب مدیران و گماشتن افراد در مراحل تصمیم گیری و یا اجرای برنامه ها باعث شده تا برخی کارها در کشور لنگ بماند و این وضعیت منجر به ایجاد نارضایتی در مردم شده است . 

کاشی به عنوان مثال به توزیع و تزریق واکسن کرونا در کشور اشاره کرد و توضیح داد : به خاطر برخی ناهماهنگی های مدیریتی که منشاء آن بی مبالاتی و بی توجهی به سلامت و جان مردم است ، ما امروز شاهدیم که تزریق یک واکسن به یک معضل در کشور تبدیل شده است و بر خلاف وعده های داده شده هر بار به تاخیر می افتد و از سوی شاهد سفر شهروندان به کشورهای همسایه برای تزریق واکسن هستیم که در شان ملت بزرگی مانند ملت ما نیست ، ملتی که تمامی کمی ها و کاستی ها را طی ۴۰ سال گذشته تحمل کرد تا عزتش حفظ شود.

وی گفت : پیشنهادم به رییس دولت سیزدهم این است که ریشه این شیوه نادرست انتخاب مدیران را در کشور بخشکان. باید انتخاب مدیران بر اساس شایستگی و تخصص انتخاب شوند و عملکردشان هم منطبق با واقعیت سنجیده شود. نباید تصویر کنیم هر کسی که بیشتر شعار می دهد و حرف های بزرگ تری می زند ، در عمل هم مدیر خوبی خواهد بود بلکه عملکردها باید با معیار تخصصی هر حوزه و رضایتمندی مردم سنجیده شود ، چون در نهایت همه مدیران باید خادم مردم باشند و میزان خدمتشان به مردم و رضایت این ولی نعمتان بهترین ابزار سنجش خواهد بود.

این فعال سیاسی مازندرانی افزود : دولت سیزدهم می تواند و بایستی در انتخاب مدیران خود از نخبگان جامعه استفاده کند و اینگونه انتخاب هم باید با پرهیز از هر نوع نگرش سیاسی باشد تا افراد واجد شرایط و تشنه خدمت در مسند مدیریتی قرار گیرند و با شناسایی و رفع مشکلات بتوانند نارضایتی را از جامعه ریشه کن کرده و رضایتمندی بیشتر را جایگزین کنند.

تحسین نظرخواهی رییس جمهوری منتخب 

دبیر زنان نواندیش مسلمان مازندران ، اقدام دفتر رییس جمهوری منتخب در تماس با افراد صاحب نظر و دریافت نظرات آنها برای پیشبرد کارهای کشور را تحسین برانگیز و برای برداشتن موانع از سر راه توسعه کشور مثبت ارزیابی کرد و گفت : انتظار است این تماس ها و تبادل نظرات ادامه یابد و تنها در حد سر و صدای رسانه ای باقی نماند ، ضمن این که از دیدگاه هایی که واقعا برای کشور مشکل گشایی می کند ، باید استقبال شود.

وی افزود : افرادی که در مدیریت عالی به عنوان افراد تصمیم گیر کشور به شمار می روند  باید این موضع را در نظر داشته باشند که بدون حب و بغض مدیران شایسته را انتخاب کنند و برای این کار هم لازم است فهرستی برای هر پست مدیریتی از افراد شایسته بدون نگاه به دیدگاه سیاسی آنها تهیه شود و از میان گزینه های در اختیار ، افرادی که واقعا حافظ منافع ملی باشند و درد مردم را درک کنند و انگیزه و توان خدمت داشته باشند ، انتخاب شوند.

کاشی گفت : هیچ رییس جمهوری نمی تواند با حذف و خط زدن نخبگان و شایستگان به خاطر دیدگاه های سیاسی ، مسیر پیشرفت کشور را هموار کند. هیچ کشوری تاکنون نتوانسته بدون بهره گیری از توان تمامی نخبگانش به پیشرفت برسد و رییس جمهوری منتخب باید مراقب باشد تا آنچه که این روزها در فضای مجازی در باره انتخاب مدیران می گذرد ، به نام ایشان تمام نشود چون در این فضاها حرف هایی رد و بدل می شود که انگار انتخابات ریاست جمهوری جنگ میان دو جریان سیاسی بود و طرف پیروز اکنون می تواند اسب سیاستش را در این عرصه به هر نحوی که دلش خواست به تاخت در بیاورد .

وی با تاکید بر این که این نوع نگاه به نتایج انتخابات مهم ترین پاشنه آشیل کشور در دستیابی به اهداف توسعه و بهره گیری از توان نخبگان محسوب می شود ، افزود : ما در کشور انتخابات حزبی نداریم که چنین تلقی و برداشتی از آن صورت گیرد. رای دادن افراد به نامزدهای هم به معنای وابستگی حزبی افراد نیست و نباید اجازه داد نخبگان و مدیران توانمند جامعه با چنین استدلال های سخیفی از دور خارج شوند چون نتیجه طبیعی چنین روندی ، اجبار رییس جمهوری منتخب به انتخاب مدیران ضعیف و ناکارآمد و منفعت طلب می شود.

دبیر زنان نواندیش مسلمان مازندران گفت : به رییس جمهوری منتخب پیشنهاد می کنم زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور را نادیده نگیرند ، چرا که در میان آنان افراد شایسته و فرهیخته با تحصیلات عالی و دغدغه مند نسبت به منافع ملی به وفور حضور دارند که می توانند دولت را در کارآمدی یاری برسانند .

این بانوی سیاسی مازندران افزود : به نظر من اگر رییس دولت سیزدهم اصل را بر حذف انتخاب مدیران متملق و چاپلوس بگذارد و اجازه ندهد آنان بر پست های مدیریتی تکیه بزنند ، گام بزرگی در مسیر حل مشکلات کشور برداشته است ، چون نتیجه حذف این دسته از افراد ، اتکاء به افراد شایسته ، توانمند و نخبه و دلسوز منافع ملی خواهد بود.

وی ادامه داد : متاسفانه شاهدیم شیوه های غلط گذشته باعث شده تا افرادی که دلشان برای کشور می سوزد ، خودشان را عقب بکشند و به این نتیجه برسند که فضا و سازمان مدیریتی کشور برای کار کردن دلسوزانه بدون تملق و چاپلوسی مهیا نیست. طبیعی است که کشور در این وضعیت دچار خسران شده است و انباشت مشکلات سبب ایجاد نارضایتی در مردم شده است.

کاشی گفت : وقتی رییس جمهوری منتخب و در کل سلسله مدیریتی کشور به دنبال انتخاب افرادی باشد که فریفته زر و زور نباشند ، پاکدست و متخصصی باشند و برای منافع ملی بیش از منافع فردی خودشان دل بسوزانند ، دیگر شاهد این نخواهیم بود که هر روز اخباری مبنی بر دستگیری مدیران متخلف را بشنویم چرا که در ابتدا و زمان گزینش مدیران دقت نظر اعمال شده است .

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی در انتخاباتی که ۲۹ خرداد ماه امسال برگزار شد ، با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای از مجموع ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ رای عنوان رییس جمهوری منتخب را به خود اختصاص داد.

طبق قانون ، رییس جمهوری منتخب پس از تایید رای در شورای نگهبان و تنفیذ آرا توسط رهبر و انجام مراسم تحلیف در مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی کارش را به عنوان رییس دولت سیزدهم آغاز خواهد کرد.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، قرار است رئیس جمهوری جدید از ۱۲ مرداد ماه امسال کارش را آغاز کند و در این روز هم به صورت رسمی دوره هشت ساله دولت تدبیر و امید به پایان می رسد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha