دولت سیزدهم به تیم اقتصادی مسلط و کارآمد نیاز دارد

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه کسی نمی‌تواند پیروزی در انتخابات را به نفع خود مصادره کند، گفت: دولت سیزدهم به تیم اقتصادی مسلط، کارآمد و بدون حاشیه نیاز دارد تا بتواند به راحتی از مجلس رای اعتماد بگیرد. 

«علی رضایی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا بایادآوری شعار دولت فراگیر از سوی رییس جمهوری منتخب گفت: همه کسانی که می‌توانند به کشور خدمت کنند و فاکتورهای انقلابی، تعهد، کارآمدی و تخصص  را دارند برای رفع مشکلات کشور اقدام کنند.

نماینده مردم کنگاور، صحنه وهرسین تاکید کرد: رییس جمهور منتخب در انتخاب کابینه دقت بیشتری کند و کسانی که به او مشورت می‌دهند باید شایستگی لازم را داشته باشند.

رضایی گفت: عده‌ای می‌گویند ما در ستاد رییسی کار کردیم و به دنبال سهم‌خواهی هستند که اینگونه نیست و کسی نمی‌تواند این پیروزی را به نفع خود مصادره کند و بگوید در ستاد مرکزی کار کردم و یا رییس ستاد فلان استان بودم.

وی با بیان اینکه آرای رییس جمهور منتخب خودجوش بوده است، گفت: واقعیت این است که مردم در اعتراض به وضعیت اقتصادی و درخواست تحول رای دادند.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس تصریح کرد: امیدواریم امید مردم از رای دادن به رییسی به ناامیدی تبدیل نشود و رییس جمهور منتخب کسانی را معرفی کند که ویژگی‌های کارآمدی و تخصص را داشته باشند تا مجلس بتواند به آنها رای اعتماد دهد.

نماینده مردم کنگاور با بیان اینکه دولت سیزدهم به یک تیم اقتصادی مسلط، کارآمد، خوش نام و بدون حاشیه نیاز دارد، تصریح کرد: خیلی از افراد سعی دارند با نزدیک شدن به رییس جمهور منتخب بگویند که احتمالا آنان جزو افراد کابینه هستند، اما اینگونه نیست و مجلس هم به افرادی که این روزها خودشان را به رییسی نزدیک می‌کنند به راحتی رای نمی‌دهد. 

رضایی در ادامه با اشاره به برخی مباحث درباره یکدست شدن دولت و مجلس با بیان اینکه یکدست بودن دولت و مجلس ایرادی ندارد گفت: یکدست بودن دولت و مجلس می تواند امتیاز و حسن باشد و از این طریق دو قوه بهتر می‌توانند به مردم خدمت کنند. درعین حال اگر بعد از ۶ ماه مشخص شود که دولت افرادی را معرفی کرده که فقط شعار می‌دهند و کارآمد نیستند، اعتراض می‌کند و منتقد می‌شود.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس با لزوم پرهیز از تقدس‌بخشی به رییسی و تیمش گفت: این تعریف و تمجیدها و حالت‌های خاصی که به این دولت می دهند ممکن است در میانه راه مشکلاتی برای دولت ایجاد کند.

وی  اظهار داشت: مهم ترین مساله دولت سیزدهم خدمت رسانی به مردم و بهبود وضعیت معیشتی خانوارهاست. مشکلات معیشتی، اقتصاد، حقوق و دستمزدها موضوعات مهمی است که دولت آینده باید به آنها توجه کند. خیلی افراد هم حقوق بگیر دولت نیستند و امیدوارم دولت آینده فکری به حال این افراد هم بکند.

رضایی اضافه کرد: رییس جمهور منتخب قول داده زمین با قیمت ارزان در اختیار مردم قرار دهد، زیرا بیشترین هزینه کرد خانواده‌ها صرف تامین مسکن می‌شود. در مورد فارغ التحصیلان کشور هم نگرانی‌های عمده وجود دارد و آنها به دلیل بیکاری افسرده شده‌اند که باید مورد توجه جدی قرار گیرند.

  نماینده مردم کنگاور در پایان گفت: رییسی با انتخاب تیم خوب و قوی تحت تاثیر آقایانی که بیش از حد خودشان را به وی نزدیک کرده اند، قرار نگیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha