۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۹:۵۱
کد خبرنگار: 896
کد خبر: 84392232
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آگاهی و تخصص نیروها به کارآمدی دولت سیزدهم کمک بکند

ساری - ایرنا - دبیر حزب وحدت و همکاری ملی در مازندران گفت : کشور با مشکلاتی مواجه است که دولت سیزدهم برای نشان دادن کارآمدی خود در مدیریت و اداره آن به افرا متخصص و آگاه نیاز دارد.

علی اصغر بهمنش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : کارآمدی دولت منوط به استفاده از افراد متخصص ، آگاه و متعهد است و وقتی این کارآمدی در افراد بدنه دولت وجود داشته باشد در تمام بخش ها بدرستی عمل می کنند و در نتیجه بازخورد آن رضایتمندی مردم خواهد بود . 

وی گفت : در دولت آینده ، رییس جمهوری باید آگاهی کامل از تمامی بخش های کشور داشته باشد و بداند که استان های کشور با چه مشکلاتی مواجهند

او افزود : رییس جمهوری منتخب باید نسبت به تمامی بخش های دولت نیز آگاهی کامل داشته باشد و بداند که کدام یکی از بخش ها با مشکلاتی مواجه است که باعث ایجاد دست انداز در انجام وظایف محوله و یا رسیدگی به امور مردم شده است . 

بهمنش گفت : همان طور که آگاهی از مسائل باعث کارآمدی دولت می شود و توسه یافتگی را برای کشور به ارمغان می آورد ، عدم اطلاع و ناآگاهی از این مسائل نیز می تواند باعث خراب شدن امور شود .  

این فعال سیاسی تاکید کرد : در صورت حضور افراد ناآگاه و غیر متخصص در یک جایگاه مطمنا خروجی خوبی نخواهد داشت و به دولت و عملکرد آن ضربه وارد خواهد شد . 

وی مهم ترین فاکتور در رسیدن دولت به کارآمدی را مرهون منابع انسانی متخصص ، آگاه و توانمند دانست و گفت : رییس دولت سیزدهم باید در انتخاب افراد کابینه ، معاونان و مشاوران خود وسواس داشته باشد و در انتخاب آنها بر روی گزینه های متعهد ، متخصص و دلسوز انگشت بگذارد .

بهمنش کارآمدی و فساد ستیزی را دو مقوله جداناپذیر با یکدیگر دانست و گفت : اگر در سیستم اداری و نهادها کارآمدی بدرستی اعمال شود دیگر شاهد فساد در سیستم ها نخواهیم بود . 

وی با این تمثیل که اگر دولت را به مثابه یک کارخانه ببینیم ، افزود : وقتی تمامی ورودی های یک کارخانه بدرستی کنترل و چکاب شود تا موارد مشکل دار از نظر فنی و کارایی وارد سیستم نشود دیگر خروجی آن که محصول تولیدی باشد ، خوب و با کارایی بالایی خواهد بود و در دولت نیز وقتی در ابتدا ورودی ها پالایش شده و افراد با ویژگی هایی کارآمد وارد سیستم شوند مطمنا خروجی آنها که کارکردشان است قابل قبول خواهد بود . 

بهمنش با اشاره به اینکه جامعه امروز بشدت سیاست زده شده است ، افزود : دولت آینده برای آغاز کارش باید از سیاست زدگی بپرهیزد و از آن پیشگیری کند و بداند با مسائل سیاسی کشور را نمی تواند پیش ببرد و مردم از این مسائل خسته شده اند .

وی تاکید کرد : مردم گوششان از حرف ها و شعارهای سیاسی پر است . دیگر شعار دادن و حرف درمانی بر مردم اثر ندارد . رییس جمهوری منتخب راهی ندارد مگر این که با عملکرد درست و خوب بتواند مسائل کشور و مردم را مدیریت کند و موفقیت در این مسیر هم نیازمند انجام برخی امور است.

این فعال سیاسی گفت : دولت آینده نیاز دارد که با یک برنامه و چشم انداز فنی وارد عمل شود و البته و قطعا این برنامه ها و چشم اندازها باید قابلیت اجرا و عملی شدن داشته باشند چون در غیر اینصورت نمی توان انتظار عمل به وعده ها را داشت . 

دبیر حزب وحدت و همکاری ملی در مازندران افزود : همان طور که برای انجام یک سفر چند روزه برای رسیدن به مقصد برنامه ریزی صورت می گیرد دولت نیز برای چهار سال آینده می بایست برنامه مدون ، تخصصی و بویژه دارای قابلیت اجرا را طرح ریزی کند تا از طریق نیروهای آگاه و متعهد آنها را به مرحله اجرا برساند . 

وی گفت : اگر هر دولتی می خواهد موفق باشد باید از ظرفیت توانمندی منابع انسانی که در بدنه مجموعه ها قرار دارد بدرستی استفاده کند تا بتواند به اهداف مورد نظر خود برسد . 

بهمنش در مقوله فساد ستیزی نقش قوا و دستگاه های نظارتی قضاییه ، محاسبات و نیز دستگاه های امنیتی را مهم و ضروری دانست و گفت : در مقوله فساد ستیزی دولت باید این اصل از درون دولت آغاز شود تا در مراحل بعدی از سطح وزارتخانه ها به استانداری ها ، فرمانداری ها و بخشداری ها تعمیم یابد . 

وی تاکید کرد : البته در زمینه فساد ستیزی باید عدالت اجتماعی رعایت شود ؛ یعنی نباید این برخوردها با نگاه جناحی و طیفی باشد و افرادی که وابسته به جناح دیگر است را برخورد برایشان لحاظ شود اما در خصوص افراد هم جناح اغماض صورت بگیرد که این نوع رفتارها باعث سلب اعتماد مردم به حاکمیت می شود .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha