استاندار: مراودات خراسان شمالی به مناطق قرمز کرونایی باید محدود شود

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: مراودات شهرستان‌های استان با مناطق قرمز کرونایی کشور باید محدود شود به گونه‌ای که هرگونه ارتباط با این استان‌ها با تایید دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی این خطه انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی شجاعی روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: سلامت و حفظ جان مردم باید در اولویت کاری همه قرار گیرد به همین دلیل از اعزام گروه‌های ورزشی، موسیقی و یا هرگونه مراودات با این استان ها شود.

وی با اشاره به رعایت نکردن دستورات بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی شهروندان بجنوردی در پارک های تفریحی، خاطرنشان کرد: نه تنها در این شهرستان بلکه در دیگر شهرستان ها اگر شاهد عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی هستیم باید نیروهای انتظامی و بسیج تذکر لازم را بدهند و حتی از ورود آنها به این مکان ها جلوگیری کنند.

وی افزود: همچنین به تمامی فرمانداران ابلاغ می شود که اقدامات لازم را برای جلوگیری از هرگونه تجمع در مکان های تفریحی انجام دهند.

شجاعی با اشاره به اختصاص ۲ هزار دوز واکسن کرونا به عوامل اجرایی انتخابات ۲۸ خرداد در استان، تصریح کرد:  این میزان واکسن باید با در نظر گرفتن شاخص هایی همانند سن افراد یا دیگر شاخص ها برای واکسینه شدن عوامل اجرایی انتخابات استفاده شود.

براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر در این استان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که بر اساس اولویت، تزریق این واکسن ادامه دارد.

وی با اشاره روند مطلوب واکسینه شدن افراد در استان، گفت: تمامی افراد واجد شرایط سنی باید علیه این ویروس واکسینه شوند و تزریق یا عدم تزریق واکسن به هیچ عنوان دلبخواهی نیست.

براساس آمار رسمی،  خراسان شمالی از اسفندماه ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد و از فروردین ماه سال جاری نیز با روند افزایشی آمار بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان ها وارد فاز چهارم این بیماری شد، به طوری که هم اکنون حدود ۵۰ درصد از تخت های بیمارستانی ویژه بیماران کووید ۱۹ در اشغال این بیماران قرار دارد.

 از ابتدای شروع ویروس کرونا  تاکنون بیش از یکهزار و ۲۰۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های این استان جان خود را از دست داده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha