برداشت نخود فرنگی در سرپل ذهاب آغاز شد

قصرشیرین - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب گفت: برداشت نخود فرنگی از سطح۱۱۸/۵ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شد.

اردشیر نورمحمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می‌شود امسال از سطح زیرکشت این محصول با عملکرد ۱۰ تن در هر هکتار در مجموع بیش از یک هزار و ۲۰۰ تن نخود فرنگی برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی با بیان اینکه کار برداشت نوبرانه صیفی جات از نیمه دوم فروردین در سرپل ذهاب آغاز شد، اظهار داشت: کشت نخود فرنگی در راستای اصلاح الگوی کشت و ارتقای اقتصاد خانوارهای کشاورزان سرپل ذهابی انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب تاکید کرد: قیمت نوبرانه هرکیلوگرم نخود فرنگی در بازار اکنون ۱۲ هزار تومان است.

او یادآور شد: از مجموع حدود ۵۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی در سرپل ذهاب، ۵۲ هزار و ۷۰۰ هکتار مزارع کشاورزی است که سالیانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار تن محصولات زراعی و از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار باغ نیز سالیانه حدود ۱۴ هزار تن انوع محصولات برداشت می‌شود.

وجود مقادیر زیادی ویتامین c و آهن در نخود فرنگی باعث شده که این ماده غذایی به تقویت ایمنی بدن کمک کند و ویتامین موجود در این ماده غذایی از تخریب و از بین بردن سلول های تولید کننده انرژی محافظت می کند و در پیشگیری از بروز سرطان موثر است.

همچنین این گیاه حاوی ماده ای موسوم به لوتئین است که به کاهش خطر ابتلا به بیماری های چشمی مانند دژنراسیون ماکولار و آب مروارید کمک می ‌کند.

سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha