آذربایجان‌غربی ۸ درجه سردتر می‌شود

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: دمای هوای استان، بین چهار تا هشت درجه سانتی گراد طی روزهای آینده کاهش می یابد.

مهدی کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با کاهش فعالیت سامانه بارشی ورودی به استان از امروز، کاهش دما در مناطق مختلف شروع می شود ولی بارش‌های پراکنده همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: فعالیت سامانه بارش زا در استان در ۲ روز اخیر موجب شده تا ۹۷ میلیمتر بارش در پیرانشهر، ۸۴ میلیمتر در سردشت، ۳۸ میلیمتر در نازلو و ۳۵ میلیمتر بارندگی در ارومیه ثبت شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: موج جدیدی نیز از روز شنبه وارد استان می شود که در قالب آن، بارش ها اغلب به شکل برف خواهد بود.

کریمی گفت: کاهش دما تا اواسط هفته آینده در استان ادامه دارد و اغلب دمای مناطق و شهرستان‌ها به زیر صفر خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان‌های تکاب، چالدران و ماکو با دمای صفر درجه سانتی گراد سردترین شهرهای استان بوده و دمای مرکز استان نیز بین صفر و ۱۳ درجه سانتی گراد در نوسان گزارش شد.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان بارش‌های سال آبی جاری در استان با ۱۲ درصد کاهش نسبت به سال گذشته مواجه بوده و به رقم ۱۲۰ میلی‌متر رسیده است.

 این در حالی است که در مدت مشابه سال آبی گذشته، میزان بارش ها ۱۳۷ میلی متر ثبت شده بود.

اداره‌ کل ‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha