۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۲۸
کد خبرنگار: 1405
کد خبر: 84292485
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 رگبار باران و وزش باد پدیده غالب در آذربایجان‌غربی است

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره‌ کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: رگبار باران و وزش باد پدیده غالب استان طی امروز دوشنبه تا فردا سه شنبه است.

مهدی کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته منطقه انزل ارومیه و شهرستان سلماس بیشترین میزان بارش را با ۹ و ۶ میلی متر داشت و در ارومیه نیز سه میلی متر باران گزارش شد.

وی ادامه داد: بارندگی ها امروز به طور موقت در استان قطع شده است ولی وزش باد ادامه دارد و فردا سه شنبه نیمه شمالی و مرکز استان تحت تاثیر بارش های پراکنده خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه افت دما نیز که از ابتدای هفته آغاز شده بود به پایان رسیده است گفت: از روز چهارشنبه افزایش مجدد دما در بیشتر نواحی استان آغاز می شود.

کریمی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با صفر درجه سردترین و شاهیندژ با مثبت ۲۱ درجه سانتی گراد گرم ترین شهر استان بود و دمای هوای ارومیه نیز در این مدت بین صفر و مثبت ۱۹ در نوسان بود.

اداره‌ کل ‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha