پیرانشهر پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته شد

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: پیرانشهر، پربارش‌ترین شهر استان طی ۲۴ ساعت گذشته با ۱۰ میلی‌متر بارش شد.

یاسر اشتاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان پیرانشهر در بارش‌های هفته قبل نیز با ثبت بیش از ۹۷ میلیمتر بارش پیشتاز در استان بود.

وی اضافه کرد: بارش‌های استانی در سامانه اخیر اغلب به شکل برف بوده است و میزان بارش در ارومیه نیز به ۲ دهم (۰.۲ میلی‌متر) ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: این سامانه روز یکشنبه از استان خارج می شود و جو استان تا پنجشنبه آرام و همراه با مه صبحگاهی خواهد بود.

وی با بیان اینکه دمای ارومیه منفی ۶ درجه سانتی گراد در شبانه روز گذشته بود، اظهار داشت: دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته اغلب زیر صفر درجه سانتی گراد ثبت شد و شهرستان چالدران با منفی ۱۰ درجه سانتی گراد سردترین شهر استان بود.

بارشهای هفته اخیر موجب خوشحالی کشاورزان و زارعان آذربایجان غربی شده است، چرا که میزان بارشها در سال آبی جاری کاهش ۱۲ درصدی داشته است.

اداره‌ کل ‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha