دمای آذربایجان‌غربی ۶ درجه کاهش می‌یابد

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: دمای هوای استان از فردا، دوشنبه تا چهارشنبه کاهش محسوس چهار تا ۶ درجه ای خواهد داشت که با توجه به این امر، شهروندان باید تمهیدات لازم را بیندیشند.

مهدی کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان ارومیه دمایی بین هشت تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر داشت و شهرستان تکاب با چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین و شهرستان بوکان با دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم ترین شهر استان بود.

وی اضافه کرد: بارش های مطلوبی نیز برای استان از عصر سه‌شنبه پیش بینی می‌شود و لازم است تا تدابیر لازم در زمینه طغیان رودخانه و ها و آبگرفتگی معابر به کار گرفته شود.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش ها، روز شنبه در بوکان با یک میلیمتر گزارش شد، بیان کرد: بارش های هفته جاری بیشتر برای شمال و مرکز استان پیش بینی شده ‌است.

کریمی وزش باد را نیز جزو پیش بینی های هواشناسی استان برای این هفته برشمرد و گفت: اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیلها ضروری است.

وی بیان کرد: کشاورزان استان نیز لازم است تا توصیه های لازم هواشناسی را در زمینه افت دما هم رسانی و نسبت به جمع آوری به موقع محصولات اقدام کنند.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha