هوای آذربایجان‌غربی تا سه‌شنبه پایدار است

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: هوای استان تا روز سه‌شنبه این هفته پایدار است و تنها پدیده قابل توجه، افزایش دمای بیشینه خواهد بود.

مهدی کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای ارومیه بین چهار و ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود و دمای هوای تکاب به عنوان سردترین شهر استان به صفر درجه سانتی‌گراد رسید.

وی اضافه کرد: روند کاهشی دما در استان متوقف شده و افزایش تدریجی دما به میزان سه تا چهار درجه سانتی‌گراد در هفته جاری تا روز سه شنبه رخ می‌دهد.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی بیان کرد: بارش‌های استان به تبعیت از آب و هوای مدیترانه ای در مهرماه پراکنده است و بارش‌های سراسری در استان آبان ماه آغاز خواهند شد.

کاهش ناگهانی دمای هوا در آذربایجان‌غربی در هفته جاری مردم این استان را در نخستین ماه از فصل پاییز غافلگیر و آنان را مجبور به استفاده از پوشاک گرم و وسایل گرمازا کرد.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است؛ بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha