۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۳۳
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84230625
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تحقیق در مورد حمله به کنگره به سبک «11 سپتامبر»

۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۳۳
کد خبر: 84230625
تحقیق در مورد حمله به کنگره به سبک «11 سپتامبر»

تهران – ایرنا – نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه آمریکا خواستار تشکیل یک کمیسیون دو حزبی به سبک کمیسیون یازده سپتامبر برای بررسی این مساله شدند که چرا مقام های دولتی و مجریان قانون در جلوگیری از حمله به ساختمان کنگره ناکام ماندند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از گاردین، این درخواست پس از تبرئه دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در جلسه محاکمه استیضاح به اتهام تحریک برای حمله به کنگره مطرح شد.

این کمیسیون به سبک کمیسیون تشکیل شده پس از حملات تروریستی یازده سپتامبر ایجاد می شود تا دلیل حمله به کنگره را بررسی و توصیه هایی درمورد نحوه پیش بینی و جلوگیری از حوادث مشابه در آینده را ارائه دهد.

لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه کارولینای شمالی و متحد نزدیک ترامپ که به تبرئه وی رای داد، گفت: ما به یک کمیسیون یازده سپتامبری نیاز داریم تا آنچه را اتفاق افتاد، شناسایی کند و تضمین دهد که این حمله بار دیگر اتفاق نمی افتد. وی افزود: می خواهم مطمئن شوم که بار دیگر بهتر می توان از کنگره دفاع کرد.

وی در مورد دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت که رفتارش پس از انتخابات، اغراق آمیز بوده است.

در حال حاضر، تحقیق در مورد حمله به ساختمان کنگره برنامه ریزی شده است و دو کمیته سنا برای بررسی ناکامی های امنیتی در جریان این شورش تشکیل شده اند.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز خواستار بررسی راه های برقراری امنیت کنگره است.

پلوسی قبل از جلسه استیضاح در نامه ای به همکاران دموکرات خود اعلام کرد: روشن است که ما به تشکیل کمیسیونی به سبک یازده سپتامبر نیاز داریم تا درمورد واقعیات، دلایل و ارتباط امنیتی با حمله اوباش تروریست تحقیق کند. وی پس از تبرئه ترامپ، حمایت خود را از تشکیل این کمیسیون تکرار کرد.

براساس این گزارش، حتی جمهوریخواهانی که ترامپ را در جلسه محاکمه استیضاح گناهکار نشناختند، درصدد فاصله گرفتن از وی برآمده اند.

دونالد ترامپ در تاریخ آمریکا تنها رئیس جمهوری است که پس از خروج از کاخ سفید مورد محاکمه قرار گرفت چرا که در هفته پایانی حضور در کاخ سفید، با ۲۳۲ رای مجلس نمایندگان استیضاح شد.

اتهام وی «تحریک برای شورش» بود که در پی آن، حادثه یورش هوادارانش به کنگره و کشته شدن پنج نفر، زخمی شدن ده‌ها تن و چندین میلیون دلار خسارت مادی رخ داد.

این شورش زمانی رخ داد که در نشست مشترک کنگره آمریکا،  آرای گزینشگران انتخاباتی ایالت‌های آمریکا در حال شمارش بود و پیش بینی می‌شد پیروزی جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا تایید شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha