مهمترین رویدادهای استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته

تهران-ایرنا- استان تهران روز چهارشنبه -سوم دی- شاهد اخبار و رویدادهای مختلفی بود که بستری شدن ۲۹۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌ها، خواهرخوانده شدن تهران و ماناگوا و واکنش به حواشی نامگذاری خیابانی با نام «استاد محمدرضا شجریان» مهمترین آنها است.

به گزارش ایرنا، کیفیت هوای تهران روز گذشته برای یازدهمین روز متوالی از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون برای گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، کودکان و سالمندان ناسالم و کیفیت هوا در ۱۷ ایستگاه برای همه افراد جامعه ناسالم بود.

اعلام ممنوعیت‌های جدید تردد برای کنترل آلودگی هوای تهران

استاندار تهران در نشست کمیته اضطرار آلودگی های تهران اعلام کرد: با توجه به در پیش بودن پایداری هوا از ابتدای هفته آینده، از شنبه تردد شبانه همه خودروهای سنگین و دیزلی تا اطلاع بعدی ممنوع است، توقف فعالیت همه کارگاه‌های عمرانی تولید شن، ماسه، آسفالت و سیمان و بتن و ورود پلیس راهور برای متوقف‌سازی تردد خودروهای آلاینده و موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی از دیگر مصوبات این نشست است.

بستری شدن ۲۹۰ جدید کرونایی در بیمارستان‌ها

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان پذیرفته، ۳۷۰ بیمار از بیمارستان‌ها مرخص و ۳۹ نفر هم فوت شدند.

تعداد بیماران بستری کرونایی در تهران بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است که از این تعداد حدود ۹۳۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و علی رغم کاهش نسبی آمار مرگ و میر، همچنان وضعیت استان شکننده و ناپایدار تلقی می‌شود و محدودیت‌های کرونایی در هفته آینده در استان تهران ادامه خواهد داشت.

خواهرخوانده شدن تهران و ماناگوا 

آیین امضای قرارداد خواهرخواندگی تهران و ماناگوا پایتخت نیکاراگوئه با حضور شهردار تهران، سفیر نیکاراگوئه در ایران به صورت حضوری و شهردار ماناگوآ و سفیر ایران در نیکاراگوئه به صورت مجازی برگزار و بر قوی‌ترشدن روابط ایران و نیکاراگوئه و بهره‌مندی شرکت‌های ایرانی و شرکت‌های ماناگوا و شهرداری‌های این ۲ شهر از تجارب یکدیگر در مسائل مختلف تاکید شد.

واکنش به حواشی نامگذاری خیابانی با نام استاد شجریان

در چند روز اخیر شماری در اعتراض به نامگذاری خیابانی به نام استاد آواز ایران، «محمدرضا شجریان» با چسباندن برگه‌ای به نام دانشمند شهید «محسن فخری زاده»، تابلو خیابان را مخدوش کردند.

این اقدام واکنش بسیاری از افراد از جمله خانواده این شهید، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و فعالان فرهنگی را در پی داشت. شورای شهر تهران در نخستین جلسه پس از شهادت دانشمند شهید «محسن فخری زاده» که ۲ روز پس از شهادت ایشان برگزار شد با قید ۲ فوریت خیابان صنایع در کنار وزارت دفاع را به نام این شهید فخر ایران کرد.

همچنین عضو این شورا، ۳۰ آذرماه، از تغییر نام خیابان فلامک در منطقه ۲ به نام استاد شجریان و نصب تابلوی آن خبرداد.

انتشار فراخوان عمومی انتخاب طراح و تولیدکننده محتوای ویدئومپینگ

سازمان زیباسازی شهر تهران با انتشار فراخوانی از تمامی علاقه‌مندان به همکاری برای دست‌یابی به محتوای درخور مناسبت‌های ملی و مذهبی برای اکران، طراح و تولیدکننده محتوای برنامه‌های ویدئومپینگ به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و نوروز ۱۴۰۰ دعوت کرد.

علاقه‌مندان تا ۱۵ دی ماه امسال می‌توانند نسبت به ارسال مدارک و مستندات خود به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، جنب کوچه شیرودی، پلاک ۲، طبقه سوم، معاونت فنی و طراحی شهری اقدام و برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی https://zibasazi.tehran.ir/ مراجعه کنند.

رونمایی از مجموعه روانخوانی مشاهیر منطقه ۱۶

مجموعه روانخوانی مشاهیر و مفاخر (معرفی از طریق QR کد) منطقه ۱۶ با حضور مشاور عالی و مدیرکل حوزه شهردار تهران، شهرار منطقه ۱۶ و چند تن از مفاخر این منطقه رونمایی شد.

شناسایی مشاهیر و مفاخر این منطقه در چند مرحله انجام می‌شود که تاکنون ۴۰ نفر شناسایی و در ردیف اول قرار گرفتند. در مرحله دوم نیز برای معرفی اماکن تاریخی و گردشگری از این روش استفاده خواهد شد و از این ظرفیت برای معرفی و شناساندن نقاط جاذب گردشگری از جمله سیلوی تهران که مرکز نوآوری صنعت غذا در آن ایجاد شده، استفاده می‌شود.

آغاز پویش «موتورسوار خوب» در منطقه ۲ تهران

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲ تهران اعلام کرد: پویش «موتورسوار خوب» با هدف گسترش فرهنگ استفاده صحیح و قانونمند از موتورسیکلت و کاهش احساس ناامنی ناشی از رفتارهای پرخطر برخی موتورسواران در این منطقه آغاز شد،

این پویش با تمرکز بر طراحی فعالیت‌های متنوع تبلیغی – آموزشی، موضوع‌هایی همچون استفاده از کلاه ایمنی، رعایت قوانین و مقررات ترافیکی، تجاوز نکردن به حریم عابر پیاده، افزایش سهم خود مراقبتی شهروندان و موتورسواران را مورد توجه قرار می‌دهد.

اخطار به عاملان تفکیک غیرمجاز پسماند در خلازیل

شهردار منطقه ۱۹ از صدور و تحویل اخطار به عاملان تفکیک غیرمجاز پسماند خشک و شناسایی ۲۰ گاراژ متخلف دیگر در محدوده خلازیل خبر داد، در این گاراژها عمدتاً پسماندهای خشک بدون رعایت اصول بهداشتی و در محیطی آلوده تفکیک می‌شوند.

پاسخگویی مدیران شرکت مترو به پیام‌های مردمی سامانه ۱۸۸۸

مدیران شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) طی تماس تلفنی شهروندان پایتخت، ضمن گون کردن به نقطه نظرات و پیشنهادهای آنان، به پرسش‌های مطرح شده از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۸۸۸ پاسخ دادند.

 عمده درخواست‌های شهروندان، رفع برخی نواقص ایستگاه‌های در حال بهره‌برداری، احداث ایستگاه‌های جدید در نقاط مختلف شهر، پیگیری زمان افتتاح ایستگاه‌های در حال تکمیل و مناسب سازی ایستگاه‌های موجود برای افراد کم‌توان جسمی و حرکتی بود.

دستگیری ۵۱۳ سارق در شرق استان تهران

فرماندهی انتظامی نیز خبرهای دیگری داشت که از آن جمله فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: با اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی «مرصاد یک»، ضمن دستگیری ۵۱۳ سارق حرفه‌ای در مناطق مختلف، ۵۸ دستگاه خودرو و ۲۹ دستگاه موتورسیکلت مسروقه توسط کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشف شد.

بیش از ۱۸ میلیارد ریال انواع کالاهای خارجی قاچاق، ۱۱۹ کیلو و ۳۱۳ گرم انواع مواد مخدر در این طرح کشف و ۸۳ خرده فروش و ۱۴۷ معتاد متجاهر دستگیر شدند. 

همچنین ۴۰ نفر از اراذل و اوباش معروف شرق استان تهران دستگیر و ۳۰ قبضه انواع سلاح گرم از آنان کشف و ۴۷۶ خودرو و ۱۱۶ موتورسیکلت متخلف در راستای عمل به قوانین راهنمایی و رانندگی، در طرح «مرصاد یک» توقیف شدند.

دستگیری ٢١۴ تن از اراذل و اوباش تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اجرای هفتمین مرحله از طرح اقتدار در ۸۷ محله پایتخت گفت: در این طرح، ۱۹۱ پرونده به اجرا درآمد که در این رابطه ۲۱۴ نفر از اراذل و اوباش دستگیر شدند و سه هزار و ۱۶۹ فشنگ، ۴۷ قبضه سلاح جنگی، شکاری و چندین دستگاه خودرو و موتورسیکلت از آنان کشف و توقیف شد.

اعتراف سارق به ۳۰ فقره سرقت لوازم خودرو

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به شناسایی و دستگیری یک سارق لوازم خودرو توسط ماموران انتظامی کلانتری ۱۳۳ شهر زیبا گفت: متهم در بازجویی‌های پلیسی به سرقت یک فقره سرقت خودرو و ۳۰ فقره سرقت لوازم خودرو با همکاری یکی از دوستانش و فروش اموال سرقتی را به یکی از ساکنان استان‌های همجوار اعتراف کرد؛ کشف جزئیات پرونده و دستگیری همدست متهم و مالخر اموال سرقتی ادامه دارد.

کشف ۶۷ هزار لیتر روغن خوراکی احتکار شده در تهران

جانشین پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف ۶۷ هزار و ۱۴۷ لیتر روغن خوراکی احتکار شده به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در انباری در جنوب پایتخت خبر داد، در این رابطه مالک انبار دستگیر و با دستور قضائی انباری پلمب و اموال تحویل امین شد.

کشف ۱۰۰ فقره مالخری

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به دستگیری یک مالخر تلفن همراه در محدوده کلانتری ۱۱۷ جوادیه و کشف ۵۰ دستگاه گوشی سرقتی در مخفیگاهش گفت: متهم به یکصد فقره مالخری اعتراف کرد و شناسایی سارقان در ادامه تحقیقات پلیسی در دستور کار ماموران کلانتری جوادیه قرار دارد.

کشف آمپول‌های تقلبی کرونا در تهران

رئیس پلیس فتا از دستگیری فردی که آمپول‌های تقلبی کرونا را در فضای مجازی می‌فروخت خبر داد و گفت: از مخفیگاه متهم ۱۴ عدد آمپول تقلبی درمان کرونا کشف شد.

بازداشت شهردار و یک عضو شورای اسلامی شهر آبسرد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند گفت: در راستای رسیدگی به پرونده تخلفات مالی و ساختمانی در شهرداری آبسرد، شهردار و یکی دیگر از اعضای شورای شهر آبسرد به عنوان متهم بازداشت شدند، رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در حال انجام است و با بازداشت این ۲ متهم، تعداد بازداشت شدگان در این پرونده به ۱۸ نفر رسید.

صدور ۲۱ ماه حبس برای صاحبان سه واحد سنگتراشی غیرمجاز در شهرری

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ری گفت: ۲۱ ماه حبس برای متصدیان سه واحد سنگتراشی غیرمجاز به جرم ایجاد آلودگی هوا و انتشار ذرات معلق در بخش مرکز شهرستان ری صادر شد.

مصدوم شدن ۱۹ نفر در برخورد اتوبوس با گاردریل در پاکدشت

مسئول مدیریت بحران فرمانداری پاکدشت گفت: یک دستگاه اتوبوس در محور شریف‌آباد به پیشوا در محدوده روستای کریم‌آباد، به دلایلی که از سوی کارشناسان در دست بررسی است از مسیر اصلی خارج شد و با گاردریل‌های حاشیه راه به شدت برخورد کرد.

در این حادثه ۱۹ سرنشین خودرو دچار مصدومیت شدند که به بیمارستان‌های شهدای پاکدشت و شهید مفتح ورامین منتقل شدند، حال ۲ نفر از آنان وخیم است.

مهار آتش‌سوزی انبار کارخانه تولید لوازم خانگی در قرچک

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک گفت: سوله‌ای به وسعت ۳۰۰ مترمربع مسقف و یکی از انباری‌های کارخانه تولید لوازم خانگی در شهرک صنعتی حسنک با محتویات بیشتر دستگاه‌ها، تجهیزات و کارتن‌های بسته‌بندی دچار آتش‌سوزی گسترده شده بود که آتش‌نشانان حریق را مهار و از سرایت آن به سایر انباری‌ها و کارخانه‌های مجاور جلوگیری کردند، این حادثه طبق برآورد مالک کارخانه ۲ میلیارد تومان خسارت مالی برجای گذاشت.

همچنین سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: یک مغازه فروش لوازم تعمیراتی در طبقه چهارم ساختمان تجاری در خیابان جمهوری دچار حریق شده بود که آتش‌نشانان، حریق را اطفا و از سرایت آن به اطراف جلوگیری کردند، این حادثه مصدوم نداشت.

برگزاری مسابقه فرهنگی سردار دلها در مترو تهران

معانت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه به مناسبت نخستین سالگرد سردار دل‌ها شهید «سپهبد حاج قاسم سلیمانی» مسابقه فرهنگی و هنری با محوریت سردار دل‌ها، پرچم مقاومت و صلح منطقه‌ای برگزار می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار ادبی و تجسمی خود را در قالب شعر، داستان کوتاه، خاطره، دلنوشته، نقاشی، گرافیک، طراحی و عکس، پادکست و دکلمه را تا پایان دی ماه امسال به دبیرخانه مسابقه به آدرس www.sarbazeiran.metroplus۲.ir ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۶۴۵۳۸۰۸۰ ۰۲۱ تماس حاصل کنند.

حضور دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حرم امام راحل

شماری از دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی تهران روز گذشته در آستانه آغاز سال نو میلادی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره)، ضمن ادای احترام به بنیانگذار جمهوری اسلامی با آیت‌الله سیدحسن خمینی دیدار کردند.

این دانشجویان همچنین یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را گرامی داشتند.

تجلیل از ۲۰هزار آموزگار تهران

برنامه «خورشیدواره‌های مهر و ایثار در عرصه جهاد آموزشی» آیین تجلیل از ۲۰ هزار آموزگار مقطع ابتدایی به همت معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران روز گذشته با حضور نمادین فرهنگیان خدمتگزار در شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی ایران، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران و مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ تهران در دبستان آرمینه مصلی‌نژاد این منطقه برگزار و از شبکه «شاد» پخش شد.

همایش «ترنم مهر»

همایش «ترنم مهر» آیین تجلیل از برگزیدگان سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز، سی و هشتمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فردا، هشتمین دوره پرسش مهر ریاست جمهوری، نهمین دوره نوجوان سالم و دوره مصباح‌الهدی روز گذشته با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و جمعی از مسئولان در سالن ولایت این اداره کل به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha