۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۳:۵۷
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85474929
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار تهران :خروج وسایل نقلیه سنگین از دماوند تصادفات را کاهش می دهد

دماوند - ایرنا- استاندار تهران گفت :خروج وسایل نقلیه سنگین از شهر دماوند علاوه بر کاهش بار ترافیک، تصادفات را نیز کاهش خواهد.

به گزارش ایرنا ، نشست بررسی اجرای پروژه کمربندی غربی و شرقی دماوند با حضور معاون وزیر راه و استاندار تهران یکشنبه برگذار شد .

علیرضا فخاری، استاندار تهران به خبرنگاران گفت: پروژه کمربندی دماوند سال‌های سال است که در دستور کار قرار دارد که به لحاظ هزینه و معارضانی که در مسیر پروژه قرار داشتند تصمیم قطعی گرفته نشد که طی جلسه ای که با وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت مقرر شد با حضور معاون وزیر بازدید میدانی داشته باشیم.


وی افزود: هدف از این نشست بررسی مسیری بود که کمترین معارض و کمترین هزینه را داشته باشد و همچنین پروزه در زمان کمتری به اجرا برسد؛ به این نقطه رسیدیم که یک راه دسترسی به شهر دماوند داشته باشیم که بار دسترسی به جاده فیروزکوه در منتها علیه شمال منطقه شهرک مهک که بدون معارض است دسترسی پیدا کرده و در منطقه ولیران با یک پل معلق هوایی این مسیر به منطقه استلک برسد و چون در این منطقه نیز معارض ندارد و از اراضی دولتی است، کاملا دسترسی به جاده فیروزکوه با کمترین هزینه امکان پذیر می شود.

استاندار تهران بیان داشت: حال مقرر شده مشاور محترم جزئیات پروژه را مطالعه و معارضان را شناسایی کند و اگر به لحاظ فنی این مهم مشکلی نداشت بتوانیم از طریق مصوبات سفر ریاست محترم جمهور اجرایی کنیم.

وی افزود: به دلیل آنکه هنوز مشاور نظر نهایی نداده امکان مشخص شدن برآورد هزینه و زمان آن نیست که امید است همچون دوره های قبل نباشد و شاهد اجرای آن باشیم.

فخاری بیان داشت: هدف از اجرای این کمربندی انتقال وسایل سنگین به محور اصلی شهر است چراکه تردد وسایل سبک از داخل شهر مشکل نداشت ولی خروج وسایل سنگین علاوه بر کاهش بار ترافیک، تصادفات را نیز کاهش خواهد داد که به موضوعاتی همچون شیب حداقلی در محور و شرایط آب و هوایی نیز پرداخته شده است.

راه اندازی کمربندی دماوند مشکل ترافیک را حل می کند

خیرالله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حاشیه این نشست به خبرنگاران اظهار داشت: به درخواست استاندار تهران و طی نشستی که در خدمت وزیرمحترم راه و شهرسازی داشتیم، درخصوص کلیه پروژه های استان تهران به ویژه پروژه کنارگذر منطقه گیلاوند و دماوند موضوعاتی مطرح شد که با توجه به طرح های متعدد برای کاهش بار ترافیک در این منطقه مقرر شد بازدیدی از نزدیک داشته باشیم.

وی افزود: یکی از موضوعات مطرح شهر بحث کنارگذر جنوبی شهر دماوند بود که با توجه به ساخت و سازهای صورت گرفته امکان اجرا نداشت؛ همچنین کنارگذر شمالی نیز با توجه به اینکه بخشی از آن اجرا شده با موانعی مواجه بود که نیازمند بررسی میدانی داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: شهر دماوند از محدوده رودهن تا فیروزکوه یکی از گلوگاه‌های اصلی محصوب می شود چراکه به دلیل تردد مسافران و شهروندان شاهد افزایش بار ترافیک هستیم و چون تنها بزرگراه به سمت شمال کشور محسوب می شود نیازمند داشتن کنارگذر است.

خادمی گفت: در این راستا چهار مسیر مطرح شد که شمال اجرای کنارگذر جنوبی، کنارگذر شمالی که از شهر دماوند عبور می‌کند، پل روگذر و تونل بود که امروز تصمیم های متعددی صورت گرفت و بحث های فنی انجام شده و درنظر است چشم انداز های مختلف و مطالعات تکمیلی آن انجام شود تا انشالله بتوانیم طرح نهایی را در استان مصوب و بحث اعتباری آن را نیز در سازمان برنامه و بودجه مطرح تا عملیات اجرای آن آغاز شود.

معاون وزیر خاطرنشان کرد: برآوردهای مختلف اعتباری مطرح شده که شامل کنارگذر جنوبی ۱۴هزار میلیارد تومان، پل ۱۴هزار میلیارد تومان، تونل ۱۲هزار میلیارد تومان و کنارگذر شمالی با پل نیز ۷هزار میلیارد تومان می باشد که باز نیاز به بررسی است که حدود ۱۰هزار میلیارد تومان احتمال برآورد اجرا است.

وی افزود: این کنارگذر قبل از شهر دماوند آغاز می شود و در محدوده خارج از شهر به جاده فیروزکوه اتصال می یابد که امید است اجرای آن گله مندی چند ساله مسافران و شهروندان را حل کند.

این مقام مسئول افزود: هنوز طرح به تصویب نرسیده و مشخص نیست کدام مسیر اجرایی شود و امروز نیز فقط نظرات مطرح که با توجه به اشرافیت مسئولان شهرستان و شخص استاندار تهران به منطقه، مقرر شد اصلاحاتی روی نقشه انجام شود که بعد از برآورد اولیه توسط مشاور بتوانیم برنامه زمانبندی داشته باشیم.

خادمی گفت: همچنین باید در ابتدا ردیف اعتباری و کارهای سازمان برنامه و بودجه حل و فصل کنیم و طرح مورد قبول استان و شهرستات قرار گیرد و بعد زمانبندی پروژه مشخص خواهد شد که البته در این بازدید به تفاهم های تقریبی رسیدیم که نیازمند بررسی سه تا چهارماهه برای انجام طرح فنی پروژه است.

بررسی اجرای پروژه کمربندی غربی و شرقی دماوند

نشست بررسی اجرای پروژه کمربندی غربی و شرقی دماوند با حضور خادمی معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و فخاری استاندار تهران در سالن جلسات فرمانداری دماوند برگزار شد.

در این نشست، غراوی معاون عمرانی استاندار تهران، حجت‌الاسلام فتاح‌دماوندی امام جمعه دماوند، طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند، رضایی مهر شهردار دماوند، اعضای شورای اسلامی شهر دماوند، مدیران کل راه و شهرسازی، منابع طبیعی و محیط زیست، فرماندهان پلیس راه و راهوار شرق استان تهران، معاونین سیاسی و عمرانی فرماندار شهرستان دماوند و برخی از مدیران ادارات شهرستان دماوند حضور داشتند.


در این نشست، با توجه به معضل چند ساله ترافیک در شهر دماوند به ویژه منطقه گیلاوند، ابعاد مختلف طرح پیشنهادی احداث کمربندی غربی - شرقی این شهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند در این نشست اظهار داشت: متاسفانه ترافیک در بلوار آیت الله خامنه ای که محور اصلی شهر دماوند است به ویژه در ایام تعطیلات بسیار زیاد است بطوری که در زمان پیک ترافیک ۸۰۰تا۹۰۰هزار خودرو از این محور تردد می‌کنند که موجب کندی و حتی مسدود شدن محور به سمت مناطق شمالی می شود.


وی افزود: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم توسط مسئولان استانی و کشوری بارها پیگیر رفع این مشکل در منطقه بودیم که امروز نیز این جلسه بصورت اختصاصی برگزار شده تا بتوانیم همچون پروژه هایی که در سطح شهرستان مردم چندین سال انتظار تحقق آن را داشتند که در این دولت محقق شده است، یکی دیگر از این پروژه‌ها محقق شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha