۲۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85381781
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح های عمرانی دماوند با حضور استاندار تهران در دهه فجر  افتتاح شد

دماوند - ایرنا - آیین کلنگ‌زنی احداث دو طرح زیرگذر تقاطع جاده تهران - دماوند با بلوار شهید سلیمانی و آرامستان مرکزی شهر دماوند همزمان با دهه مبارک فجر امروز با حضور فخاری، استاندار تهران برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، همزمان با دهه فجر روز جمعه و با حضور استاندار تهران، حجت‌الاسلام فتاح‌دماوندی امام جمعه دماوند، طاهرخانی فرماندار دماوند، رسولی‌نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس، رضایی مهر شهردار دماوند، اعضای شورای اسلامی شهر دماوند، معاونین فرمانداری دماوند، حسین‌پور بخشدار مرکزی دماوند و جمعی از مدیران و مسئولان ادارات و شهرداری دماوند طرح ها افتتاح و کلنگ زنی شد.

بر این اساس، طی پیگیری‌های مستمر چند ماهه مدیریت شهری دماوند، طرح زیرگذر تقاطع جاده تهران - دماوند با بلوار شهید سلیمانی به منظور کاهش وقت و جلوگیری از معطلی شهروندان و تسهیل در دسترسی‌های محلی با پیش‌بینی اعتبار اولیه حدود ۴۸۰ میلیارد ریال به طول ۴۰۰ متر و عرض ۱۰ متر احداث خواهد شد.

از سویی دیگر، با توجه به تکمیل ظرفیت آرامستان‌های شهر دماوند، طرح احداث آرامستان مرکزی شهر دماوند به مساحت ۳۷ هکتار در فاز نخست با ۱۰ هکتار شامل طراحی و فضاسازی، دیوارکشی، غسالخانه، ساختمان اداری، روشنایی و تأسیسات با پیش‌بینی اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال در محدوده شهرک الهیه کلنگ‌زنی شد.

همچنین امروز سه طرح عمرانی پروژه جدول‌گذاری و روکش آسفالت خیابان‌های ۱۵ و ۱۴ شهرک الهیه، بلوار شهید رجایی و تکمیل فاز سه بلوار یادگار امام مورد افتتاح قرار گرفت.

دستور استاندار تهران برای رفع مشکلات ساکنان مسکن مهر شهر دماوند

علیرضا فخاری، استاندار تهران در حاشیه کلنگ‌زنی پروژه‌های شهرداری دماوند، پیرو گلایه برخی از ساکنان مسکن مهر شهر دماوند طی تماس تلفنی با مسئولان اداره‌ کل شهرسازی استان تهران دستور داد تا جهت رفع مشکلات و خدمات‌رسانی مسکن مهر، روند واگذاری اراضی تجاری به شهرداری دماوند تسریع یابد.

با تعیین زمان برای اجرای پروژه تقاطع زیرگذر محور تهران - دماوند به بلوار شهید سلیمانی موجب بی‌اعتمادی و کاستن سرمایه‌ها نشویم/ طرح اجرای پل از روی محله ولیران شهر دماوند مطلوب نخواهد بود

علیرضا فخاری استاندار تهران در حاشیه این افتتاح  اظهار داشت: دو پروژه احداث زیرگذر تقاطع محور تهران- دماوند به بلوار شهید سلیمانی منطقه گیلاوند و آرمستان عمومی شهر دماوند از جمله پروژه های مهم شهری است که نشان می‌دهد ظرفیت‌های هایی که برای آسایش و آرامش مردم داریم بسیار زیاد است فقط باید  به موقع این ظرفیت را بکار بگیریم.

فخاری افزود : یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که برای پروژه ها زمان مشخص می کنیم که ارزش آن از بین می‌رود که اگر زمان را چهار ماه مشخص می‌کنیم باید زمین و زمان را بهم بدوزیم که در همین زمان اجرا کنیم تا موجب بی‌اعتمادی و کاستن سرمایه‌ها نشویم.

اسناتدار تهران گفت : اجرای این پروژه کمربندی با توجه به موقعیتی که دارد می تواند بار ترافیکی را کاهش دهد که کمربندی جنوبی نیز در زمانی فعالیت خود را پیش گرفت ولی کار متوقف شد و کار دنبال نشد و بعد هم افزایش قیمت جهت آزادسازی اراضی که قطعا هر سال بگذرد شاهد افزایش اعتبار آن خواهیم بود.

فخاری عنوان کرد: یکی از راه های پیشنهادی اجرای پروژه روگذر در این محور است که به نسبت قیمت کاهش یافته و مدت زمان اجرا کمتر است که می شود با یک تدبیر درست از این روش استفاده کرد و کمربندی شمالی دماوند نیز یک نوع کمربندی است که طرح اجرای پل از روی محله ولیران مطلوب نخواهد بود که این پروژه می‌تواند کمک کند به کاهش ترافیک که همین این پروژه و هم پروژه روگذر می‌توان نیاز شهر را تامین کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha