۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۱
کد خبر: 84770534
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: تفاهمنامه احداث کمربندی جنوبی شهر دماوند منعقد شد

دماوند - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق توافقنامه سه جانبه عملیات اجرایی کمربندی جنوبی شهر دماوند حداکثر ظرف مدت چهار ماه رسما آغاز ‌می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر نماینده، سید احمد رسولی‌نژاد اظهار داشت: پیرو نشستی که ۲ هفته گذشته در دفتر وزیر راه و شهرسازی با حضور مسئولان مربوطه و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا انجام و امروز تفاهمنامه اجرای کمربندی جنوبی دماوند امضا شد.

وی افزود: این موافقتنامه دارای پنج بند است که بند اول شامل مطالعات اولیه بوده و در بند ۲ ظرف حداکثر سه ماه فرصت داده شده که قرارگاه سازندگی پیشنهادات خود را در رابطه با اجرای طرح ارائه دهد.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوعات کنارگذر جنوبی شهر دماوند و تونل یا احداث پل روگذر در این تفاهمنامه مورد بررسی قرار می‌گیرند و گزارش جهت تصمیم گیری به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام می‌شود که آنها نیز حداکثر یک ماه فرصت دارند تا نظرات خود و گزینه مورد تایید را اعلام کنند.

رسولی‌نژاد ادامه داد: بعداز تایید گزینه نهایی پروژه مطابق قوانین و مقررات اجرا خواهد شد و برای اجرا به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا واگذار می‌شود.

وی اضافه کرد: مهمترین نکته قابل توجه برای اهالی شهرستان دماوند، استان‌های شمالی و شرقی مانند مازندران، گلستان، خراسان شمالی و رضوی و سمنان که از این محور استفاده می‌کنند این است که مجموعه این اقدامات حداکثر ظرف چهار ماه باید انجام شود.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق بند پنج تفاهمنامه، با توجه به اهمیت تسریع در اجرا و تکمیل طرح منبع تامین اعتبارات از محل تهاتر نفت مورد پیگیری قرار می‌گیرد یعنی تسریع در اجرا و تکمیل طرح  اهمیت بسیاری برای ما دارد که امید است این پروژه در کوتاهترین زمان به بهره‌برداری برسد.

رسولی‌نژاد گفت: طبق این توافقنامه باید از مهرماه و نهایتا تا اواخر مهرماه عملیات اجرایی پروژه آغاز شود، گزارش وزیر راه و شهرسازی نیز در ۲ روز گذشته در مورد این کمربندی ارائه شده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: به دنبال این هستیم که طرح مذکور در بهترین راه و کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.

احداث تونل بهترین گزینه برای کمربندی جنوبی دماوند است

رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند نیز در این خصوص اظهار داشت: تفاهم‌نامه احداث کمربندی جنوبی دماوند پس از پیگیری‌های مکرر نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس، استاندار تهران و دیگر مسئولان امروز در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی به امضا رسید.

وی با بیان اینکه پیشنهاد اصلی ما احداث تونل است، چراکه با توجه به مسافت ۶ کیلومتری آن، هزینه‌ها کمتر است و مشکل کمتری وجود دارد، گفت: پیشنهاد دیگر، احداث کنارگذر به طول ۱۲کیلومتر است که با توجه به اینکه باید تملک اراضی صورت گیرد، این پیشنهاد هزینه‌های سنگینی به همراه دارد.

طاهرخانی افزود: در بحث احداث تونل در مرحله نخست یک لاین آن طی ۲ سال به بهره‌برداری خواهد رسید که در بحث کاهش و کنترل ترافیک منطقه حائز اهمیت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: احداث پل روگذر به طول هشت کیلومتر با توجه به وجود مغازه‌های تجاری دچار مشکلاتی است و در این زمینه، باید به دنبال راه‌حلی باشیم که کمترین مشکل را داشته باشد.

وی یادآور شد: از نظر ما، بهترین گزینه، احداث تونل است که امیدواریم با آغاز اجرای این طرح، کار ماندگاری در کوتاه‌ترین زمان ممکن در دولت آیت‌الله رئیسی انجام و معضل چندین ساله برطرف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha