فرماندار دماوند:مشکل ترافیک این شهرستان با ایجاد تونل یا زیرگذر قابل رفع است

دماوند - ایرنا - فرماندار شهرستان دماوند گفت: خروجی راهگشای ترافیک در مسیر دماوند با کمترین مشکلات، ایجاد تونل است و بحث مالی و اعتباری آن تفاوت زیادی با اعتبارات مصوب جلسات وزارت راه و شهرسازی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روز دوشنبه نشست بررسی وضعیت راه‌های مواصلاتی و طرح‌های پیشنهادی اجرای پروژه کمربندی جنوبی دماوند جهت رفع مشکلات ترافیکی منطقه گیلاوند در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد.

در این نشست مشاورین و کارشناسان و مسئولان مربوطه حضور داشتند و طرح‌هایی از جمله احداث پل طبقاتی، تقاطع غیرهمسطح در بلوار اصلی منطقه گیلاوند، احداث تونل زیرگذر، تملک زمین‌های کشاورزی جهت اجرای پروژه کمربندی جنوبی دماوند از لحاظ به صرفه اقتصادی مورد بررسی و نتیجه‌گیری قرار گرفت.

رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند در این نشست افزود: در خصوص بودجه این طرح رایزنی‌هایی از قبل به عمل آمده چرا که قبلا ردیف ملی نداشت اما اخیرا ایجاد شده و بحث تهاتر نفت مطرح و اجرا شد بنابراین مشکل خاصی نداشتیم.

 فرماندار دماوند:مشکل ترافیک این شهرستان با ایجاد تونل یا زیرگذر قابل رفع است

وی گفت: باید به مردم اطمینان خاطر بدهیم که با اجرای این پروژه دیگر شاهد تصادفات ناگوار نخواهیم بود لذا باید بحث ایمنی و ترافیکی در این پروژه هر دو باهم دیده شوند.

طاهرخانی بیان داشت: موضوع ایمنی باید در حوزه راهداری مورد توجه باشد و در طرح دیده شود، باید کارشناسان نسبت به این طرح قانع شوند درغیر اینصورت اصلاح طرح نیاز می‌شود.

وی ادامه داد: ردیف بودجه جدید برای کمربندی دماوند ایجاد شده و اگر به نتایج واحدی در این زمینه برسیم قطعا پروژه آغاز می‌شود. تصمیم ایجاد کمربندی در ۱۰ سال گذشته تصمیم درستی بود چراکه با افزایش جمعیت و ترافیک مواجهیم.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: نیاز است که بر ایجاد تونل تمرکز کنیم و راهکارهای کارشناسی و تخصصی متناسب با توپوگرافی منطقه را برای این مهم پیدا کنیم، وقت مناسب و کافی نیز برای اینکار باید گذاشته شود تا بهترین تصمیم را بگیریم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ایمنی طرح برای ما مهمتر است بنابراین با طرحی که ترسیم می‌شود باید از ایمنی صد درصدی مطمئن باشیم سپس بحث رفع گره ترافیکی در اولویت دوم قرار گیرد.

طاهرخانی گفت: منظر شهری دماوند با ایجاد پل روگذر با مشکل روبرو خواهد شد و شاید تبعات اجتماعی نیز دربر داشته باشد لذا باید در اولویت آخر قرار گیرد تا منظر شهری به مشکل برنخورد، باید پروژه‌ای که نیاز مردم است دیده شود و نتیجه آن بهترین خروجی برای مردم و مهمانان و مسافران باشد.

وی ادامه داد: تصمیمات قطعی در جلسه‌ای با حضور استاندار تهران اتخاذ خواهد شد تا در سال آینده شاهد آغاز طرح در سطح شهرستان باشیم.

اجرای طرح کمربندی جنوبی دماوند به تأخیر افتاده است

سید احمد رسولی‌نژاد، نماینده شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به دنبال نشستی در خردادماه در وزارت راه و شهرسازی یک موافقت‌نامه بین وزیر راه و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌ الانبیا منعقد شد که براساس بند اول این قرارداد، قرارگاه حداکثر سه ماه فرصت داشت که مطالعات را انجام دهد.

وی افزود: در ۲۸ شهریورماه مطالعات انجام و ۶ راه حل پیشنهاد شد که شامل کنارگذر و میان‌گذر و احداث تونل و پل و تقاطع غیرهمسطح بود، رقم‌ها متفاوت است و ممکن است در طول سال اعتبارات موردنیاز هر کدام از گزینه‌های انتخابی برای ساخت دو تا سه برابر بیشتر شود.

نماینده شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: چند مطلب مخصوصا حوادث جاده‌ای در این پروژه باید دیده شود همچنین تعطیلات گسترده‌ای در کشور وجود دارد و محور پرتردد فیروزکوه از نظر مردم مناسب‌ترین جاده شمالی کشور است.

رسولی‌نژاد گفت: میلیون‌ها مسافر از استان‌های مختلف از محور فیروزکوه عبور می‌کنند بنابراین باید این عوامل را دید و مشکلات را سریعا رفع کرد.

نماینده شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: در ایجاد کنارگذر بحث تملک نیز مطرح است و دولت توانایی مالی ندارد که همزمان با اجرای یک ابرپروژه تملک کند لذا از آنجا که قادر به تملک در زمان اجرا نیست رقم‌ها افزایش می‌یابد و باید چندین هزار میلیارد تومان فقط بابت تملک هزینه کنیم که این شدنی نیست.

وی ادامه داد: امید است استاندار به این موارد توجه کند و جلسه‌ای به فوریت تشکیل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha