رئیس مجلس :مشارکت در انتخابات نزدیک ترین راه تغییر و تحول در امور است +فیلم

پردیس- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بدون شک اگر ما به دنبال تحول و تغییر هستیم ، نزدیک ترین پنجره ای که می شود این تحول و تغییر اتفاق بیفتد، مشارکت در انتخابات است که همه سلایق ، نگاهها، گروهها و افراد شرکت کنند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدباقر قالیباف صبح روز جمعه در دومین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی پس از میثاق با شهدای گمنام آرمیده در مسجد امام علی (ع) پردیس، رای خود را به صندوق انداخت.

رئیس قوه مقننه روز جمعه در حاشیه حضور خود در مسجد امام علی (ع) شهر پردیس به خبرنگاران گفت: امیدوارم در این وظیفه ملی که همه ما داریم بتوانیم شرکت کنیم و در مرحله دوم انتخابات کاری را که در دوره اول آغاز کرده بودیم به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه رای دادن بدون شک حق همه مردم هست ، بیان کرد: رای دادن یعنی حق سرنوشت خودمان، یعنی اینکه ما حق داریم در نحوه اداره کشور در بخشهای مختلف اثر گذار باشیم وهمه مسئولین در قوای مختلف در حقیقت با رای مستقیم یا غیر مستقیم مردم انتخاب می شوند

قالیباف ادامه داد: درعین اینکه رای و شرکت در انتخابات حق قطعی مردم هست از یک طرف هم تکلیف ما هم از بعد شرعی وملی هم هست.

وی افزود:در نظام مقدس جمهوری اسلامی هم اسلامیت نظام و هم جمهوریت نظام همپای هم باید باشد و در حقیقت بخش جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی نمادش تبلور مردم در تایید سرنوشت خودشان و حرکت سیاسی آنها است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم که همه ما هم انجام وظیفه کنیم وهم به حق خود که مطالبه ماست برای بهتر شدن شرایط و تغییر و تحول وضعیت و هم به تکلیف وظیفه خود عمل کنیم.

قالیباف با اشاره به حضور خود در شهر پردیس، خاطر نشان کرد: امروز توفیق حضور در پردیس را دارم در دوره اول انتخابات نیز در پردیس حضور داشتم، پردیس یکی از مناطقی است که باید به آن توجه بیشتری بشود.

وی ادامه داد: خواهش ما از مردم به ویژه شهرستان هایی که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده است در فرصت باقی مانده حضور پیداکنند و به وظیفه شرعی وحق خود در انتخاب برای انتخاب ۱۶ نماینده عمل کنند.

قالیباف در پاسخ به خبرنگار ایرنا: یک نماینده امور مجلس در پردیس را دنبال می کند

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره یک نماینده مستقل برای شهرستان پردیس توضیح داد: این که پردیس نماینده مستقل داشته باشد مبحثی است که به آن پرداخته شده است، قانون اضافه شدن نماینده ها در مجلس رای نیاورد.

قالیباف ادامه داد: از ۳۰ نفر شهرستان تهران ،حتما یک نفر مستقیم امورات پردیس را دنبال خواهد کرد.

وی افزود: به مردم پردیس قول دادیم و در همین نوبت این کار را انجام می دهیم تا در شهرستان پردیس یک نماینده پی گیرمستقیم در امور شهرستان پردیس باشد.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha