ریل گذاری خط مترو اسلامشهر به طول ۱۰.۵ کیلومتر شروع شد

اسلامشهر - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر از اجرای عملیات ریل گذاری و روسازی خط متروی تهران-اسلامشهر حدفاصل سه راهی آزادگان به طول تقریبی ۱۰.۵ کیلومتر خبر داد.

به گزارش ایرنا، داود حور زاده روز دوشنبه با اشاره به برگزاری مناقصه اجرای عملیات ریل گذاری و روسازی خط متروی تهران-اسلامشهر اظهار داشت: این عملیات اجرایی در ادامه خط ۳ متروی تهران حدفاصل سه راهی آزادگان تا ۴۰۰ متر پس از ایستگاه میدان نماز در قالب فاز اول بهره برداری به طول تقریبی ۱۰.۵ کیلومتر در تونل دو خطه و در مجموع ۲۱ کیلومتر اجرا می شود.

ریل گذاری خط مترو اسلامشهر به طول ۱۰.۵ کیلومتر شروع شد

وی با بیان اینکه این عملیات اجرایی ایستگاه های چهاردانگه، شاطره و میدان نماز را شامل می گردد، تاکیدکرد: بازنگری مطالعات و طراحی روسازی تونل مترو در ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ طی برگزاری مناقصه عمومی به شرکت مهندسین مشاور رهساز طرح واگذار گردید و مطالعات مهندسی ارزش و طراحی عملیات ریل گذاری و روسازی کل مسیر متروی تهران-اسلامشهر تحت راهبری سازمان مدیریت حمل و نقل ریلی شهرداری اسلامشهر پس از ۶ ماه تکمیل و اسناد مناقصه برای انتخاب پیمانکار تهیه شد.

حور زاده افزود: برنامه زمانبندی اجرای عملیات ریل گذاری و روسازی خط متروی تهران-اسلامشهر از حدفاصل سه راهی آزادگان تا ایستگاه میدان نماز به انضمام اجرای بتن پرکننده کفسازی به مدت ۱۸ ماه شمسی در نظر گرفته شده و روش اجرای روسازی این قسمت از مسیر به روش اجرای اسلب بتنی درجا با استفاده از تراورس دی بلوک به صورت ریل سراسری از نوع UIC ۵۴ و در تونل دو خطه می باشد.

رئیس شورای شهر اسلامشهر تهیه و تدارک کلیه وسایل، مصالح و تجهیزات مورد نیاز به جز ریل، سوزن ها و کراس اورها برای اجرای طرح مطابق مشخصات فنی پروژه را بر عهده پیمانکار پروژه اعلام کرد.

وی در ادامه بیان کرد: تأمین ۲۱ کیلومتر ریل و سه عدد کراس اوور توسط شهرداری اسلامشهر صورت گرفته که جهت اجرا در اختیار پیمانکار منتخب قرار می گیرد و هزینه تأمین ریل و کراس اورها حدود ۱۸۳۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

حور زاده برآورد اجرای کار برای انتخاب پیمانکار براساس فهرست بهای پایه ۱۴۰۳ عنوان کرد که مبلغ کلیه فعالیتهای تأمین و اجرا بغیر از تهیه ریل و کراس اورهای مسیر در سامانه ستاد برای انتخاب پیمانکار بارگذاری گردیده است.

شهرستان اسلامشهر در جنوب غرب پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha