جهش تولید محصولات کشاورزی قزوین در دل تحریم‌ها

قزوین - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمن، نیمه نخست امسال در تولید همه محصولات دامی در این استان با رشد روبرو بوده ایم و جهش تولید در این بخش رقم خورده است.

فاطمه خمسه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۳۹۴ هزار و ۴۸۵ تن انواع محصولات دامی ( گوشت مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ و شیر) در استان قزوین به تولید رسید، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۳۶۹ هزار بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: با وجود تحریم های ظالمانه دشمن و محدودیت های ایجاد در تامین نهاده های مورد نیاز صنعت دام و طیور، با برنامه ریزی مناسب دولت در جهت پایداری و همچنین جهش تولید و تلاش بی وقفه و شبانه روزی مسوولان وزارت جهاد کشاورزی و همچنین همکاران ما در سازمان جهاد کشاورزی استان و تلاش های ایثارگرانه تولیدکنندگان برای تامین امنیت غذایی، نه تنها شاهد کاهش تولید نبودیم بلکه در همه محصولات دامی در استان قزوین رشد مناسب و قابل توجهی بدست آمده است.

رشد هفت هزار تنی تولید گوشت در استان قزوین

وی اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۴۵ هزار تن گوشت در استان قزوین به تولید رسیده است که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۳۸ هزار تن بود.

این مسوول با بیان اینکه نیمی از تولیدات گوشت در قزوین مازاد مصرف استان است و در دیگر استان های کشور به عرضه می رسد، گفت: میزان تولید گوشت سفید یا مرغ در استان قزوین در نیمه نخست سال قبل ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن بود که این رقم در نیمه اول سال جاری به ۳۰ هزار تن افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه در حال حاضر ذخیره مناسبی از گوشت در سردخانه های استان قزوین وجود دارد، افزود: میزان تولید گوشت قرمز در نیمه نخست سال قبل در استان قزوین ۱۵ هزار و ۲۹ تن بود که این رقم امسال به ۱۵ هزار و ۴۱۶ تن افزایش یافته است.

رشد ۲۵۰۰ تنی تولید تخم مرغ و ۱۶ هزار تنی شیر در قزوین

خمسه همچنین از رشد تولید تخم مرغ در استان قزوین که از قطب های تولید این محصول در کشور است خبر داد و گفت: در نیمه اول سال گذشته ۲۷ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ در مرغداری های استان قزوین به تولید رسیده بود که این رقم در مدت مشابه امسال به ۳۰ هزار تن افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: در تولید شیر نیز استان قزوین با رشد مناسبی همراه بوده است به طوری که در نیمه نخست سال گذشته  ۳۰۳ هزار تن شیر در این استان به تولید رسید که این رقم برای مدت مشابه سال قبل به میزان ۱۶ هزار تن افزایش یافته و به ۳۱۹ هزار تن رسید.

استان قزوین دارای ۴۲۲ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه و ۷۳ واحد مرغداری تخم گذار به ظرفیت هشت میلیون قطعه است. 

این استان همچنین در بخش دام در مجموع با احتساب واحدهای دامی صنعتی و سنتی، دارای ۹۸۳ هزار راس گاو، ۷۰۰ هزار راس گوسفند و ۱۴۰ هزار راس بز است

سالانه بین ۶۰ تا ۶۵ هزار تن گوشت سفید و ۲۵ تا ۲۷ هزار تن گوشت قرمز، ۶۵ هزار تن تخم مرغ  و همچنین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن شیر در استان قزوین به تولید می رسد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha