۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۳
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84053771
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شمار جانباختگان کرونا در آمریکا ماه آینده به ۲۲۶ هزار نفر می‌رسد

تهران- ایرنا- مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها آمریکا روز جمعه پیش بینی کرد که شمار مرگ و میر ناشی از کرونا در ماه اکتبر (نیمه مهر) به ۲۱۴ تا ۲۲۶ هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش ایرنا از نشریه هیل، براساس پیش بینی مرکز کنترل و پیشگیری بیش از ۲۰ هزار نفر دیگر تا ۱۷ اکتبر (۲۶ مهر) به علت شیوع ویروس کرونا جان خود را در آمریکا از دست می‌دهند.

پیش از این مرکز کنترل و پیشگیری آمریکا پیش بینی کرده بود که تا ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) شمار مرگ و میر کرونا در این کشور به ۲۱۸ هزار نفر خواهد رسید.

براساس گزارش دانشگاه جان هاپکینز تا روز جمعه شمار فوت شدگان بر اثر کرونا در آمریکا به ۲۰۲ هزار نفر رسیده است.

آخرین آمارها نشان می‌دهد که تا روز جمعه هفت میلیون و ۱۸۵ هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. 

افزایش شمار مرگ و میر و مبتلایان کرونایی در آمریکا در هفته‌های اخیر در حالی روند صعودی داشته که در ماه گذشته به اصرار دولت ترامپ مدارس در این کشور بازگشایی شدند و به رغم مخالفت کارشناسان بهداشتی دانش آموزان به مدارس بازگشتند.

در حالی که تنها چند ماه به زمان برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا نمانده، دونالد ترامپ علنا همه توجه خود را بر مبارزات انتخاباتی متمرکز کرده و کمتر توجهی به خطرات شیوع کرونا و اعمال مجدد محدودیت‌ها می‌کند.

ترامپ در ماه گذشته در تبلیغات انتخاباتی مدعی شد که پیش از برگزاری انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) واکسن کرونا در کشور توزیع می‌شود.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha