۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۵۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85481501
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

گردهمایی امام رضایی‌ها در قلب فرهنگی پاکستان

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۵۰
کد خبر: 85481501
گردهمایی امام رضایی‌ها در قلب فرهنگی پاکستان

اسلام‌آباد - ایرنا - گردهمایی باشکوه عاشقان امام رضا (ع) به مناسبت دهه کرامت و همچنین روز دختر به میزبانی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در «لاهور» به عنوان قلب فرهنگی پاکستان برگزار و طی آن فیلم انیمیشن «ضامن آهو»با دوبله زبان اردو برای شرکت کنندگان پخش شد.

به گزارش شنبه شب خبرنگار ایرنا، جشن باشکوه دهه کرامت و روز دختر در خانه فرهنگ ایران در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب و با حضور شخصیت های برجسته پاکستانی برگزار شد.

خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران با همکاری مرکز آموزشی شریک الحسین میزبان گردهمایی باشکوه عاشقان امام هشتم بود. حضور شخصیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین دانش آموزان فضایی معنوی و شادی را در خانه فرهنگ کشورمان به وجود آورد.

در این مراسم، فیلم انیمیشن «ضامن آهو» با دوبله زبان اردو برای دانش آموزان پخش شد که بسیار مورد استقبال بینندگان قرار گرفت.

خانم فردوس عاشق اعوان وزیر سابق اطلاع رسانی دولت پاکستان به عنوان مهمان ویژه گردهمایی دهه کرامت گفت: مجالس ذکر اهل بیت اطهار (ع) وحدت بین مسلمانان را رقم می‌زند و امروز حضور در مراسم گرامیداشت دهه کرامت افتخار بزرگی برای من می باشد.

وی افزود: نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی را در راستای تقویت وحدت اسلامی ایفا نموده و با بهره‌گیری از اشتراکات میان ایران و پاکستان، ارتباط فرهنگی دو کشور برادر و همسایه را تقویت کرده است.

جعفر روناس مسئول خانه فرهنگ ایران در سخنرانی خود اظهار داشت: سالروز ولادت بانوی گرامی و عظیم الشان خاندان عصمت و طهارت، حضرت فاطمه معصومه (س) در ایران به عنوان روز دختر نام‌گذاری شده است. همچنین این روز، آغاز دهه کرامت است که با ولادت حضرت معصومه آغاز و با خجسته میلاد ثامن الائمه امام علی بن موسی الرضا (ع) پایان می‌یابد.

وی افزود: علت نامگذاری سالروز ولادت حضرت معصومه به عنوان روز دختر را می توان از دو نگاه ظاهری و باطنی بررسی کرد. از نگاه ظاهری نام گذاری این روز، به عدم ازدواج و مجرد ماندن این بانوی بزرگوار در طول عمر کوتاهشان مربوط می شود. اما اصل مطلب، نگاه عمقی و باطنی است. پاک دامنی، عفت، فضائل بیشمار و کرامت ایشان که الگویی راستین برای دختران تلقی می گردد؛ علت مهم این نام گذاری است.

روناس گفت: هر ساله میلیون ها زائر دوستدار اهل بیت از کشورهای اسلامی به ویژه کشور دوست و همسایه پاکستان، مرقد ایشان را زیارت می کنند و زندگی خود را متبرک به کرامات این بانوی والا مقام می نمایند.

در ادامه، اصغر مسعودی مسوول جدید خانه فرهنگ ایران در لاهور، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم معنوی، گفت: دختران در اسلام مورد تکریم قرار گرفته‌اند. در روزگاری که دختران را زنده به گور می‌کردند پیامبر مکرم اسلام (ص) بر دستان دخترش فاطمه بوسه می‌زند.

وی اظهار داشت: رضا، رئوف، ضامن آهو و عالم آل محمد از القاب امام هشتم علیه السلام می‌باشد. اسلام همگان را به تحصیل علم توصیه می‌نماید طلب علم را بر هر فردی واجب می‌داند و سفارش می‌کند که از گهواره تا گور دانش بجوی.

مسعودی افزود: در اسلام قلم و نوشتن آنقدر ارزش دارد که می‌توان به آن سوگند یاد کرد. در روزگاری که هدف بسیج مردم بود و نیاز به جنگجو و مجاهد بیشتر بود تا دانشمند، پیامبر (ص) اعلام می‌فرماید که مداد علما از خون شهدا افضل است.

نمایندگان رسانه‌های چاپی و الکترونیکی شهر لاهور از جمله شبکه‌های مختلف خبری گردهمایی دهه کرامت در خانه فرهنگ ایران را پوشش دادند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha