عمران‌خان با عبدالله عبدالله درباره لزوم مذاکرات بین افغان‌ها گفت‌وگو کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - نخست وزیر پاکستان روز چهارشنبه طی گفت‌وگوی تلفنی با رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان بر لزوم آغاز فوری گفت‌وگوها میان گروه‌های داخلی این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، رایزنی "عمران‌خان" با "عبدالله عبدالله" تنها یک روز پس از سفر هیات طالبان به پاکستان و گفت‌وگوهای سیاسی با مقامات این کشور صورت گرفت.

دفتر نخست وزیری پاکستان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: عمران‌خان ابراز امیدواری کرد که مذاکرات داخلی افغانستان در سریعترین زمان ممکن آغاز شود زیرا حل سیاسی و مذاکرات تنها راه پایان بحران در افغانستان است.

وی با تاکید بر تعهد پاکستان برای ایفای نقش موثر برای کمک به پیشبرد فرآیند صلح افغانستان از رهبران این کشور خواست تا از فرصت فعلی استفاده کرده و برای رسیدن به صلحی با ثبات و پایدار در افغانستان به تلاش‌های خود ادامه دهند.

نخست وزیر پاکستان افزود: بحران افغانستان هرگز راه حل نظامی ندارد و تنها راهکار سیاسی و مذاکره جوابگو خواهد بود.

وی بار دیگر دعوت رسمی دولت پاکستان از عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه افغانستان برای سفر به اسلام‌آباد را به وی ابلاغ کرد.

رییس شورای عالی مصالحه افغانستان بیستم خردادماه امسال در دیدار فرمانده ارتش پاکستان با استقبال از همکاری این کشور، صلح را از اولویت‌های حکومت و مردم افغانستان خواند و تأکید کرد که فرصت استثنایی برای دست‌ یافتن به صلح فراهم شده است.

کارشناسان پاکستانی می‌گویند: دعوت از عبدالله عبدالله پیام روشن اسلام آباد به کابل مبنی بر حمایت قاطعانه پاکستان از حاکمیت افغانستان و تمام ذی نفعان سیاسی را مخابره می‌کند، زیرا در گذشته برخی رهبران سیاسی در افغانستان در مقایسه با دولت اشرف غنی مواضع تندی نسبت به پاکستان داشته و نسبت به همکاری‌های مشترک ملاحظه داشتند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha