۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85480597
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان به قرقیزستان اعتراض کرد

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۸
کد خبر: 85480597
پاکستان به قرقیزستان اعتراض کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - وزارت امور خارجه پاکستان با فراخواندن کاردار سفارت قرقیزستان به حوادث شب گذشته علیه دانشجویان آن کشور در شهر بیشکک اعتراض کرد و ضمن نگرانی از خشونت‌های اخیر از قرقیزستان خواست تا امنیت اتباع پاکستانی را تضمین کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، مدیرکل سازمان اکو و کشورهای آسیای میانه در وزارت امور خارجه این کشور امروز با فراخواندن کاردار قرقیزستان مراتب اعتراض دولت اسلام‌آباد نسبت به خشونت‌های شب گذشته علیه دانشجویان پاکستانی در شهر بیشکک را ابلاغ کرد.

این مقام پاکستانی تاکید کرد: دولت اسلام‌آباد موضوع ایمنی و سلامت اتباع خود در سراسر جهان را بسیار جدی می گیرد و تمام اقدامات لازم را برای تضمین رفاه آنها انجام خواهد داد.

وی افزود که دولت و مردم پاکستان به شدت نگران وضعیت اتباع از جمله دانشجویان خود در قرقیزستان است و از دولت میزبان مطالبه می‌کند که تمام اقدامات ممکن را برای اطمینان از ایمنی و امنیت دانشجویان و شهروندان پاکستانی مقیم جمهوری قرقیزستان انجام دهد.

در همین سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: مقامات قرقیزستان از حوادث خشونت آمیز شب گذشته علیه اتباع خارجی از جمله پاکستانی ها در بیشکک ابراز تاسف کرده و متعهد شده اند که ضمن انجام تحقیقات فوری عاملان آن را مجازات کنند.

براساس این گزارش، زمزمه‌هایی از زخمی شدن چندین دانشجوی پاکستانی در پایتخت قرقیزستان درپی درگیری‌های خونین میان دانشجویان قرقیزستانی با دانشجویان خارجی به گوش می‌رسد.

سفیر پاکستان در بیشکک پایتخت قرقیزستان از دانشجویان پاکستانی خواسته تا زمان کنترل کامل اوضاع در خوابگاه‌ها بمانند و از حضور در خارج از اقامتگاه‌های خود جدا اجتناب نمایند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز بامداد شنبه اعلام کرد که این کشور و سفارت آن در بیشکک با مسوولان محلی قرقیزستان در تماس هستند و تامین امنیت دانشجویان پاکستانی مهم ترین اولویت دولت اسلام‌آباد است.

گفته‌ می‌شود که حدود یکهزار دانشجوی پسر و دختر پاکستانی در شهر بیشکک حضور دارند. نخست وزیر پاکستان طی تماس با سفیر این کشور در قرقیزستان از وی خواست تا با حضور میدانی، به وضعیت دانشجویان آسیب دیده رسیدگی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha