۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۴۵
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 83767045
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشییع پیکر شهید فلسطینی با حضور ده‌ها نفر از مردم کرانه باختری

تهران - ایرنا - پیکر اسیر «نور جابر البرغوثی» که در اثر بیماری و عدم رسیدگی پزشکی در یکی از زندان های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید امروز (دوشنبه) با حضور ده‌ها نفر از فلسطینی‌ها و ساکنان کرانه باختری تشییع شد.

شبکه فرانس ۲۴ عربی گزارش داد که ده‌ها نفر از فلسطینی‌ها در شمال غربی رام الله در کرانه باختری امروز در مراسم تشییع پیکر «نور جابر البرغوثی»  که چند روز قبل در زندان رژیم صهیونیستی واقع در منطقه "صحرای النقب" به شهادت رسید، شرکت کردند.

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در جریان مراسم تشییع پیکر این شهید که بر روی آن پرچم فلسطین و چفیه سنتی این کشور قرار داده شده بود شعارهایی [علیه اشغالگران] سر دادند و سربازان نقابدار [به نشانه انتقام]  اقدام به شلیک تیر هوایی کردند.

صهیونیست‌ها روز گذشته پیکر البرقوثی را تحویل مقامات فلسطین دادند.  

 بر اساس گزارش شبکه فرانس ۲۴ عربی، پیکر این شهید بنا به درخواست مقامات فلسطین با حضور پزشکان فلسطینی و رژیم صهیونیستی کالبد شکافی شده است.    

این اسیر فلسطینی ساکن روستای «عابود» در شهر «رام الله» بود. وی طراح عملیات چریکی بود که توسط گردانهای القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در سال ۲۰۱۲ به اجرا درآمد و در اثر آن ۱۳ صهیونیست به هلاکت رسیده و ۱۵ صهیونیست دیگر نیز زخمی شدند؛ در این عملیات سه تن از رزمندگان فلسطینی نیز به شهادت رسیدند.

بر اساس اعلام «عبدالناصر فروانه» مسئول رسیدگی به امور اسرای فلسطین،  در اثر سهل انگاری و عدم اهتمام صهیونیست‌ها به زندگی اسیران فلسطینی تاکنون ۲۲۳ تن از آنان به شهادت رسیده‌اند.

 دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین اواخر فروردین امسال با برپایی مجلس گرامیداشت "روز اسیر" بر لزوم آزادی بدون قید و شرط ۵۰۰۰ هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha