۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 83760506
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

غزه– ایرنا – یک اسیر فلسطینی در زندان صحرایی « النقب » در اثر بیماری و عدم رسیدگی پزشکی به وی به شهادت رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا در نوار غزه، « عبدالناصر فروانه » مسؤول رسیدگی به امور اسرا گفت: اسیر « نور جابر البرغوثی » ۴۰ ساله و طراح عملیات « کوچه مرگ » پس از بیهوش شدن در سلول خود به دلیل سهل انگاری اداره زندان ها در درمان وی به شهادت رسید.

این اسیر فلسطینی ساکن روستای « عابود » در شهر « رام الله » بود. وی طراح عملیات چریکی بود که توسط گردان های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در سال ۲۰۱۲ به اجرا در آمد و در اثر آن ۱۳ صهیونیست کشته و ۱۵ تن دیگر از آنان زخمی شدند و سه تن از عوامل عملیات نیز به شهادت رسیدند.

فروانه مقامات اشغالگر و اداره زندان های اسراییل را عامل شرایط به وجود آمده در زندان های رژیم صهیونیستی دانسته و گفت : در اثر سهل انگاری و عدم اهتمام صهیونیست ها به زندگی اسیران فلسطینی تاکنون ۲۲۳ تن از آنان به شهادت رسیده اند.

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین شنبه گذشته با برپایی مجلس گرامیداشت "روز اسیر" بر لزوم آزادی بدون قید و شرط ۵۰۰۰ هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

این دبیرخانه در همین رابطه با صدور بیانیه ای تداوم جنایات و اقدامات ضد بشری رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و محروم کردن زندانیان از حقوق اولیه و بازداشت کودکان و زنان را به شدت محکوم کرد و دولت آمریکا را که با اعلام طرح معامله قرن به صهیونیست‌های افسار گسیخته برای انجام اعمال وحشیانه و ضد انسانی چراغ سبز نشان داده است، مسئول و شریک جرم این جنایت‌ها دانست.

۱۴۸۷

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha