شخصيت هاي فلسطيني:جان صدها اسير بيمار در زندان هاي صهيونيستي درخطر است

رام الله – ايرنا – شهادت «ياسر حمدوني» اسير چهل ساله فلسطيني در زندان رژيم صهيونيستي ناشي از بي مبالاتي عمدي مسئولان زندان به وضعيت بيماري او نه تنها موجي از محكوميت ها را در ميان مردم و شخصيت هاي فلسطيني به دنبال داشت بلكه نگاه ها را متوجه سرنوشت صدها اسير بيمار ديگر كرد.

« حسن عبد ربه » مدير روابط عمومي و رسانه « شوراي امور اسيران و آزادگان فلسطين» خواستار محاكمه مقامات رژيم صهيونيستي براي كوتاهي در ارائه خدمات بهداشتي و بيمارستاني به اسيران فلسيني و نقض توافقنامه ها، اسناد و عرف هاي بين الملل شد.
عبدربه در گفت وگو با ايرنا ضمن تاكيد بر لزوم پايان دادن به وضعيت كنوني و بي اعتنايي اداره امور زندان هاي رژيم صهيونيستي به وضعيت اسيران فلسطيني به ويژه بيمار هشدار داد و گفت كه كوتاهي كميته هاي حقوقي بين المللي در عمل به مسئوليت هاي خود به قيمت شهادت تعداد بيشتري از اسيران فلسطيني تمام خواهد شد به ويژه اينكه صدها اسير فلسطيني به بيماري هاي مختلف مبتلا شده اند.
« بهاء الدين المدهون» نماينده وزارت امور اسيران در نوار غزه نيز در گفت وگو با ايرنا تاكيد كرد كه در صورت وارد شدن هرگونه صدمه به اسيران، پاسخ مقاومت و عمليات هاي فداكارانه تشديد خواهد شد.
وي خاطرنشان كرد : شهيد حمدوني به خاطر محروميت از درمان و معالجه در زندان هاي رژيم صهيونيستي به شهادت رسيد و بي توجهي هاي پزشكي و بهداشتي در زندان هاي اين رژيم بر اساس سياست هدفمند صهيونيست ها و با هدف قتل اسيران و از بين بردن آنها انجام مي گيرد.
«يوسف المحمود» سخنگوي «دولت وفاق» هم به ايرنا گفت: ما مسئوليت كامل شهادت اسير حمدوني را متوجه رژيم صهيونيستي و اداره امور زندان هاي آن مي دانيم و اين رژيم نسبت به جان بقيه اسيران فلسطيني كه در وضعيت بد بهداشتي و پزشكي بسر مي برند و از شرايط سخت زندان ها رنج مي برند، مسئوليت دارد.
وي تصريح كرد: رژيم صهيونيستي مي خواهد با اين گونه رفتار با اسيران فلسطيني ، آنها را به آرامي و در سكوت به قتل برساند.
« عبدالرحمن شديد » از فرماندهان جنبش مقاومت اسلامي حماس هم در گفت وگو با ايرنا ضمن محكوم كردن جنايت صهيونيست ها در به شهادت رساندن اسير حمدوني در داخل زندان اين رژيم ، آن را نشانه خوي وحشي گري رژيم صهيونيستي و مراكز وابسته دانست.
وي تاكيد كرد كه مردم و مقاومت فلسطين در مقابل اين جنايت سكوت نخواهند كرد و با زبان خود صهيونيست ها، پاسخشان را خواهند داد.
عبدالرحمن شديد با بيان اينكه« مقاومت جنايت اعدام اسير حمدوني در زندان را بي پاسخ نخواهد گذاشت»، گفت كه انتفاضه قدس براي حمايت از مقدسات و نيز كمك رساني به اسيران قهرمان دربند زندان هاي رژيم صهيونيستي آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
جنبش جهاد اسلامي فلسطين هم با مقصر دانستن رژيم صهيونيستي و اداره امور زندان هاي اين رژِيم در شهادت اسير حمدوني، اين اتفاق را به خاطر محروميت طولاني وي از درمان دانست كه در نهايت منجر به سكته مغزي شديد او در زندان صهيونيستي ريمون شد.
جهاد اسلامي نسبت به تبعات ادامه سياست سهل انگاري و امروز و فردا كردن رژيم صهيونيستي در معالجه و درمان اسيران بيمار فلسطيني هشدار داد و تاكيد كرد كه اسيران فلسطيني به طور فزاينده و هدفمندي از سوي رژيم صهيونيستي تهديد مي شوند.
مركز پژوهش هاي اسيران فلسطيني اعلام كرد كه با شهادت اسيرحمدوني، تعداد شهداي جنبش اسيران در زندان هاي رژيم صهيونيستي به 208 نفر رسيد كه 55 تن از آنها در اثر بي توجهي هاي پزشكي جان خود را از دست داده اند.
اسير شهيد ياسر حمدوني در تاريخ 19/6/2003 بازداشت و به خاطر ارتباط با گردان هاي شهداي الاقصي و شركت در عمليات نظامي كه به هلاكت يك سرباز صهيونيست و زخمي شدن چند تن ديگر منجر شد، بيدادگاه رژيم صهيونيستي حكم حبس ابد عليه وي صادر كرده بود.
خاورم*387*390* 1324** انتشار دهنده : فردين پازوكي

سرخط اخبار جهان