۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۴۱
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83761223
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیرخارجه مصر: به دنبال بازگرداندن سوریه به جایگاه عادی‌اش هستیم

تهران-ایرنا-سامح شکری وزیر خارجه مصر در گفت‌وگوی تلفنی با گیر پیترسون فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه تاکید کرد که قاهره درصدد بازگرداندن سوریه به جایگاه عادی‌اش که در منطقه و جهان است.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، دو طرف در این گفت‌وگو تحولات جاری در سوریه را بررسی کردند.

بنا به گفته احمد حافظ سخنگوی وزارت خارجه مصر، این تماس تلفنی در چارچوب هماهنگی مستمر بین قاهره و فرستاده سازمان ملل جهت پیشبرد تلاش‌های صلح‌آمیز برای حل بحران سوریه انجام شد.

شکری تاکید کرد که مصر مصمم به ادامه تلاش‌ها برای پایان دادن به درگیری و حل بحران سوریه طبق قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت است که بر حفظ وحدت و استقلال سوریه و تحقق درخواست‌های مردم سوریه تاکید دارد؛اینگونه سوریه می تواند به جایگاه طبیعی اش در منطقه و جهان بازگردد.

وزیر خارجه مصر در این تماس به تلاش‌های قاهره برای از سرگیری روند سیاسی در سوریه و ادامه تماس‌هایش با مخالفان میانه‌رو این کشور و در راس آن گروه قاهره اشاره و تاکید کرد که مبارزه قاطعانه با گروه‌های تروریستی و تندرو و حامیان منطقه‌ای آنها در این زمینه ضروری است.

شکری از سوی دیگر بر ضرورت کمک و همیاری به کشور برادر سوریه در مبارزه با اپیدمی کرونا تاکید کرد.

وزیر خارجه مصر پیش از این میزبان نمایندگانی از مخالفان میانه‌روی سوریه موسوم به گروه قاهره بود. دو طرف در این دیدار در خصوص آخرین تحولات سوریه و راهکارهای از سرگیری روند سیاسی گفتگو کردند.

 روابط کشورهای عربی با سوریه از نوامبر ۲۰۱۱ و با آغاز درگیری‌ های داخلی این کشور به حالت تعلیق درآمد و این کشورها سفرای خود را از دمشق خارج کردند اما با گذشت حدود هشت سال از این رویداد و پیروزی های ارتش سوریه و شکست گروه‌های تروریستی موجب شد تا شماری از کشورها روابط سیاسی خود را از سر بگیرند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha