۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۴۴
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85476589
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

با همین فرمان، اسرائیل آینده‌ای ندارد

تهران- ایرنا- ۲ کارشناس امور راهبردی رژیم صهیونیستی با اشاره به وضعیت نامطلوب حکمرانی و اختلافات و چند دستگی های داخلی در این رژیم اذعان کردند که اگر رژیم اسرائیل با همین فرمان جلو رود، آینده ای نخواهد داشت و باید منتظر فروپاشی و مهاجرت معکوس صهیونیست ها از سرزمین اشغالی فلسطین بود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «مارکر» در سالروز ایجاد و تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی که ملت فلسطین آن را روز نکبت می نامند، به بررسی آینده این رژیم و بقای آن پرداخت و نوشت: "هفتاد و ششمین سال تاسیس (رژیم جعلی) اسرائیل یکی از اندوهبارترین مناسبت ها است و این سوال را بار دیگر در ذهن توده اسرائیلی ها برانگیخته که آیا این رژیم از این بحران خارج خواهد شد و یا ۱۰۰ سالگی خود را خواهد دید. "

این روزنامه با کمک از سند چشم انداز آینده رژیم اسرائیل که توسط ۲ کارشناس صهیونیست به نام های «یوگین کندل» و «رون تسور» تهیه شده است، به این سوال پاسخ منفی داده و آورده است: "اگر اسرائیل مسیر کنونی را ادامه دهد، نمی تواند ۱۰۰ سالگی خود را جشن بگیرد".

این ۲ کارشناس در پژوهش خود به این نتیجه رسیدند که آینده غمناکی در انتظار رژیم اسرائیل است و به احتمال زیاد، در دهه های آینده، جایی به نام "اسرائیل" (سرزمین تحت اشغال فلسطین) که دارای حاکمیت صهیونیستی باشد، وجود نخواهد داشت.

کندل و تسور، شکست مطلق سیستم حاکمیت، تغییرات در سیستم قضایی و عملیات طوفان الاقصی را از مهم ترین دلایل و عوامل نظریه نابودی رژیم اسرائیل برشمرده اند و این ناکامی ها و شکست ها را موضعی و محدود به یک بخش از دستگاه حاکمه این رژیم نمی دانند بلکه نشانه فروپاشی کامل همه این سیستم بشمار می آورند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی مارکر، کندل و تسور معتقدند که فروپاشی و ازمیان رفتن کارآمدی رژیم اسرائیل یک تهدید وجودی و واقعی است و اگر اقدامی در این باره صورت نگیرد، این رژیم به ۱۰۰ سالگی نمی رسد؛ بویژه اینکه با وجود نظام سیاسی کنونی، احتمال توقف جنگ و درگیری داخلی امکان پذیر نخواهد بود.

این ۲ کارشناس صهیونیست به این نتیجه رسیده اند که اختلاف میان اردوگاه های مختلف در داخل رژیم اسرائیل بسیار بیشتر و بزرگتر از آن است که بتوان آن را ترمیم کرد و پس از پایان جنگ علیه نوار غزه، درگیری های ویران کننده داخلی با تمام قدرت از سر گرفته می شود؛ بطوری که ممکن است به فروپاشی رژیم اسرائیل و مهاجرت دسته جمعی به خارج منجر شود.

کندل و تسور، سه محور را برای چالش هایی که موجودیت رژیم اسرائیل را تهدید می کند، ترسیم کرده اند که شامل چالش های اقتصادی، تضارب ارزش ها و بی توجهی صهیونیست ها و سیاستمداران به فروپاشی این رژیم است.

به گزارش ایرنا، یک نظرسنجی جدید در سرزمین های اشغالی نشان‌ داده که اکثریت صهیونیست‌ها از آینده ناامید و خواستار آتش‌بس در نوار غزه و توافق با مقاومت فلسطین برای آزادی اسیران صهیونیست هستند.

براساس نظرسنجی جدید منتشر شده توسط موسسه صهیونیستی موسوم به «دموکراسی» در تل آویو، امید توده صهیونیست ها به آینده رژیم اشغالگر و امنیت آن نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

براساس این گزارش، فقط ۳۲ درصد صهیونیست ها به آینده سیاسی رژیم اسرائیل امیدوارند و تنها ۳۱.۵ درصد از توان این رژیم برای برقراری امنیت مطمئن هستند.

این نظرسنجی نشان داد که ۵۶ درصد صهیونیست ها خواهان پایان دادن به جنگ علیه نوار غزه و توافق آتش بس هستند و تنها ۳۷ درصد آنها از ادامه جنگ و انجام عملیات نظامی در شهر رفح در جنوب نوار غزه حمایت می کنند.

اکثریت هواداران جریان چپ رژیم صهیونیستی یعنی ۹۲.۵ درصد از آنها و ۷۸ درصد از هواداران جریان های میانه رو خواهان آتش بس و توافق هستند.

در مقابل، ۵۵ درصد هواداران جریان راست‌گرای حاکم بر رژیم صهیونیستی خواهان ادامه جنگ و عملیات نظامی در رفح هستند.

۴۸.۵ درصد هواداران حزب لیکود به سرکردگی نتانیاهو نیز خواهان ادامه جنگ شده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha