۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۵۲
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85474707
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

الحاق مصر به آفریقای جنوبی در شکایت علیه رژیم صهیونیستی در لاهه

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه مصر امروز (یکشنبه) اعلام کرد که قاهره به طور رسمی به شکایت ارائه شده از سوی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری می پیوندد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای اعلام کرد: مصر درصدد است برای حمایت از شکایت ارائه شده از سوی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری با هدف بررسی اقدامات غیر قانونی این رژیم، نقض تعهدات بین‌المللی، جلوگیری از تداوم نسل کشی و نیز مجازات تل آویو، به صورت رسمی به آفریقای جنوبی ملحق شود.

براساس این بیانیه، با توجه به شدت یافتن جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی، اصرار این رژیم بر ارتکاب هدفمند و عمدی جنایات اعم از کشتار غیرنظامیان، وادار کردن آنها به ترک سرزمینشان، تخریب تأسیسات زیربنایی نوار غزه که منجر به ایجاد بحران انسانی بی سابقه در این منطقه شده، مصر تصمیم به پیوستن به این شکایت گرفته است.

وزارت امور خارجه مصر در بیانیه خود همچنین از رژیم صهیونیستی خواست به تعهداتش به عنوان نیروی اشغالگر در نوار غزه پایبند باشد و دستورات موقت صادره از سوی دیوان دادگستری بین المللی در لاهه را اجرا کند.

وزارت امور خارجه مصر همچنین تأکید کرد که بار دیگر از شورای امنیت و طرف های بین المللی تأثیرگذار می خواهیم برای برقراری آتش بس فوری در نوار غزه، متوقف سازی عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر رفح و نیز اقدامات لازم برای تأمین امینت غیر نظامیان فلسطینی به صورت فوری اقدام کنند.

دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه اعلام کرد که لیبی اخطاریه پیوستن به شکایت ارائه شده از سوی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان مذکور مبنی بر اجرای معاهده جلوگیری از جنایت نسل کشی در نوار غزه را ارائه کرده است.

آفریقای جنوبی، روز جمعه از دیوان بین المللی دادگستری خواست به دلیل حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح، تدابیر فوری جدیدی را علیه این رژیم اتخاذ کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha