۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85476627
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سفیر روسیه در سازمان ملل: حملات غرب علیه یمن بدون توجیه است

تهران-ایرنا- سفیر روسیه در سازمان ملل متحد گفت: حملات ائتلاف غرب به سرکردگی آمریکا علیه یمن منشور سازمان ملل را نقض کرده است و توجیهی ندارد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، واسیلی نبنزیا در نشست اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد اظهار داشت: این حملات فقط تنش ها در دریای سرخ را تشدید می کنند.

وی افزود: اوضاع دشوار کنونی به دلیل حملات غیرموجه ائتلاف غرب به سرزمین مستقل یمن پیچیده تر شده و این حملات منشور سازمان ملل متحد را نقض کرده است.

نبنزیا اضافه کرد: چنین اقداماتی به همراه نظامی گری در مناطق دریایی نزدیک یمن، به هیچ وجه کمکی به امنیت کشتیرانی در دریای سرخ نمی کند و فقط به تنش ها دامن می زند.

سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد همچنین به شکست تلاش ها برای توجیه این «تجاوزگری با استناد بر قطعنامه ۲۷۲۲ شورای امنیت یا ارجاع به حق دفاع از خود بر اساس اصل ۵۱ منشور سازمان ملل» اشاره کرد.

این مقام روس گفت: تجربه شکست خورده ائتلاف تحت امر آمریکا به وضوح نشان داد که استفاده از قوه قهریه علیه یمن، اوضاع در دریای سرخ را به مسیر درستی باز نخواهد گرداند. ما با در نظر داشتن همه ابعاد منطقه ای به رویکردی جامع نیاز داریم.

پس از تشدید درگیری ها در نوار غزه، نیروهای ارتش یمن هشدار دادند تا زمانی که عملیات نظامی در فلسطین اشغالی ادامه دارد از عبور کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و باب المندب جلوگیری خواهند کرد.

در همین چارچوب از اواخر ماه نوامبر (آذر) یمنی ها به ده ها کشتی در دریای سرخ و خلیج عدن حمله کرده اند.

آمریکا به بهانه اقدامات یمن در دریای سرخ از تشکیل ائتلاف بین المللی به بهانه تضمین آزادی تردد کشتی ها و امنیت آنها در دریای سرخ خبر داده است.

بعد از این اقدام، نیروهای مسلح آمریکایی و انگلیسی حملات مداوم به تاسیسات نظامی در استان های مختلف یمن را آغاز کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha