منطقه سیستان از مستعدترین نقاط کشور در شیوع ویروس کروناست

زاهدان- ایرنا- معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: منطقه سیستان به عنوان کانون سل ایران، خشکسالی افزون‌بر دو دهه، توفان شن و سوء تغذیه از مستعدترین نقاط کشور در شیوع ویروس کروناست.

جواد اکبری زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سالانه ۵۰۰ نفر در منطقه سیستان به بیماری سل مبتلا می‌شوند که با پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تمام این بیماران غربالگری شده‌اند.

وی بیان کرد: سل، توفان شن، خشکسالی و سوء تغذیه بدلیل اینکه ریه‌های افراد را درگیر و سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند و باعث بیماری تنفسی و آسم می‌شود از مستعدترین نقاط ابتلا به ویروس کروناست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه منطقه سیستان وارد مرحله بحران و اساس در کنترل ویروس کرونا شده است تاکید کرد: ورود مسافران نوروزی از شهرها و کانون‌های پرخطر باعث افزایش چند برابری موارد مثبت ویروس کرونا شده است.

وی از مردم خواست تا از سفر به منطقه سیستان خودداری کنند و در منزلشان بمانند تا به راحتی بتوانیم ویروس کرونا در این منطقه را کنترل کنیم.

اکبری زاده گفت: مردم ویروس کرونا را ساده فرض نکنند و برای کارهای غیرضروری به هیچ عنوان از منزل خارج نشوند و به توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی توجه کنند.

وی افزود: وزارت بهداشت سامانه https://salamat.gov.ir/ را اعلام کرده که همه افراد می‌توانند با ورود به این سامانه به سوالات پاسخ دهند به طوریکه فرد دارای علامت به مراقب سلامت اعلام و مراقبان سلامت و بهورزان به محض دریافت با فرد تماس و یا درب منزل مراجعه می‌کنند و کارهای مراقبتی را انجام می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha