کاروان زیرسایه خورشید برای دهمین سال متوالی وارد سیستان وبلوچستان می‌شود

زاهدان- ایرنا- دبیر اجرایی کاروان زیرسایه خورشید سیستان و بلوچستان گفت: این کاروان برای دهمین سال متوالی و در ایام دهه کرامت وارد استان می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، حسین یوسفی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاروان زیرسایه خورشید در سال‌های گذشته به صورت مستمر در ایام دهه کرامت وارد سیستان و بلوچستان شده و برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی را با محوریت این ایام اجرایی کرده و مورد استقبال عموم مردم استان قرار گرفته است.

وی افزود: این کاروان برای دهمین سال متوالی از روز سه شنبه از طریق فرودگاه کنارک وارد سیستان و بلوچستان شده و برنامه های خود را از این شهرستان آغاز می کند.

به گفته دبیر اجرایی کاروان زیرسایه خورشید سیستان و بلوچستان، کاروان زیر سایه خورشید به مدت یک هفته و تا اول خردادماه در استان خواهد بود و به روستاها و شهرهای مختلف استان نیز سفر کرده و ضمن اجرای برنامه های فرهنگی، پرچم متبرک آستان قدس رضوی را به همراه خواهند داشت و مورد استقبال عاشقان امام رضا(ع) قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: این کاروان متشکل از روحانی، مداح، مدیر کاروان و ۲ نفر از خدام آستان قدس رضوی است که در برنامه‌ها و جشن‌های مردمی دهه کرامت حاضر شده و به مولودی خوانی و اجرای برنامه خواهند پرداخت.

یوسفی ادامه داد: دیدار با خانواده های معزز شهدا و جانبازان، شرکت در مراسم چهلمین روز شهادت شهدای حادثه تروریستی چابهار و راسک، عیادت از بیماران، دیدار با زندانیان، حضور در مدارس و مجتمع های آموزشی و نظامی جزو برنامه هایی است که در این هفته تدارک دیده شده است.

به گفته وی، با توجه به اینکه حضور کاروان همزمان شده با هفته میراث فرهنگی که یکی از این روزها نیز به عنوان «میراث معنوی؛ میراث رضوی» نامگذاری شده، حضور کاروان در موزه منطقه‌ای جنوب‌شرق نیز جزو برنامه‌های از پیش تعیین شده این کاروان در زاهدان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha